Van dunne trens naar dikkere trens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Van dunne trens naar dikkere trens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 17:59

Hey iedereen

een vriendin van mij heeft op dit moment een enkel gebroken (dunne) watertrens in het mondje van het paardje liggen. ze merkt dat het bit wat te klein is, en heeft van die zwarte schijven erop gezet, wat ze eigenlijk maar niks vind. Nu heb ik gezegd dat ze een bit van mij mag hebben

Dit is een bustrens, hij is ook enkel gebroken, alleen hij is wat dikker dan haar watertrens. Ze heeft een jong paardje van 5 jaar. Kan het geen kwaad om van bit te wisselen

Voor alle duidelijkheid: het is niet de bedoeling een dikker bit in de mond te hangen zodat het paard makkelijk te houden is ofzo (ff als voorbeeldjes) want als ze mijn bit niet kan gebruiken moet ze een nieuwe kopen, en waarom niet iets gratis van iemand pakken ? Maar dan moet het dus wel kunnen :)

Bedankt alvast!

groetjes

Prisjee91

Re: Van dunne trens naar dikkere trens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:03

Als het bit past, zie ik geen enkel probleem.
Er wordt juist vaak gezegt hoe dunner; hoe scherper.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:04

hoe dunner hoe scherper toch, en vind zelf bustrens ook wat vriendelijker en fijner rijden als een watertrens.

dus zou het gewoon proberen, longeer het paardje eerst een keer met een nieuw bit en dan lekker rijden

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:05

Een bit is sowieso zo scherp als de hand van de ruiter, wanneer een ruiter niet zo goed in de hand is, kan een dik bit minder kwaad dan een dunne, maar in princiepe, bij een goede ruiter mag het geen verschil maken. Mijn paard vind dikke bitten vreselijk, loopt dan alleen maar te kauwen en te klooien, terwijl een D-trens van 11 mm super is.. Ligt dus maar net aan combinatie paard-ruiter. :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 18:08

okee fijn :)

jha deze is groter en past wel! we hebben hem al gepast maar wou er niet meteen mee gaan rijden omdat ik dus niet zeker wist of dit goed voor haar zou zijn

ik denk ook dat het beter zal gaan met deze trens, ze is wel erg sterk, mja dunne of dikke trens erin, stoppen doet ze toch niet haha. gelukkig word ze nu de laatste tijd gereden door iemand die paarden inrijd, anders rijd ze je gewoon tegen de muur op :P

@Ilja_1997: ja daar zullen we dan wel achter komen :) het is niet super veel dikker iig. Ik zelf ben niet streng in mn handen (ja tenzij het echt moet) maar zij heeft der teugels vrijwel altijd in een boogje hangen (3 jaar rij ervaring, en een jong paard gekocht) maar goed :D