VZ of springzadel met extra brede boom??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rina

VZ of springzadel met extra brede boom??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 10:08

Ik heb al ernstig lopen zoeken op het net, maar mss zijn er bokkers die nog andere merken weten van zadels met een echt brede boom. En dan denk maar ongeveer een een boommaat 40.
Het zadel moet dus een VZ of springmodel zijn. En nog lastiger het moet een bruine zijn.
Ik ken Kieffer, maar de gewone kunststofboom van hun gaat maar tot 36. Die zit in mijn zadel en is te smal :oo
Ik heb al gekeken naar Massimo, Bates, Sommer, Deuber waarvan ik bij de laatste 2 er niet achter kom of die idd zo breed gemaakt kunnen worden. En heb nog een paar merken meer gezien, die dan toch niet breed genoeg kunnen.

Voor mij zou het voordeel van een Bates zijn dat ik hem ook kan aanpassen op mijn andere paarden, die ietsje minder breed zijn (ook nog een 36-er boom hebben) maar zover ik geinformeerd ben, is dat zadel er niet op gemaakt de extra wide kopijzers (lila, paars) ingebouwd te krijgen. Wat daarvan de uiteindelijke schade zou zijn heb ik ook nog niks over gevonden. Mss dat er hier iemand ervaring mee heeft?

En ja ik ken de Wintec ook, maar die vind ik persoonlijk verschrikkelijk zitten :o Ik voel de steigbeugelophanging door het zadelrokje heen. Die hoeft dus niet genoemd te worden ;)

Ik gebruik een VZ zadel niet dagelijks, ik rijd nl western. Maar zoek dus voor de wedstrijden een zadel die het paard ook nog past.
Zijn er nog meer merken die een brede boom hebben?

Apple

Re: VZ of springzadel met extra brede boom??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:09

Weleens nagedacht over een Black Country? Die wordt helemaal op maat gemaakt voor je paard :-)

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:17

Je zou wel de Startrekk (ook van Deuber) veelzijdigheid kunnen proberen, die hebben ook kopijzers voor IJslanders die erg wijd kunnen. Het is dan semi-boomloos maar echt een heel fijn zadel. Ik heb mijn veelzijdigheidsmodel op dit moment uitgeleend en verwacht dat over een paar weken terug te hebben. Wel heb ik nog een dressuurzadel liggen wat qua basis overeenkomt met het veelzijdigheidsmodel, dus een pasmodel is er wel. Ik sta overigens met een stand op Horse Event, daar kan je zien hoe wijd de zadels kunnen. Ik heb standnummer 80, bij de in-/uitgang van de BIT piste.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:22

Ik heb op de tinker die ik rijd een stubben scout liggen, neigt erg veel naar een veelzijdigheidszadel.
Is in het bruin verkrijgbaar.
Ik heb een extra wide boommaat voor Devon, met welk getal dit overeenkomt weet ik zo even niet.
Voor wat voor soort paard zoek je zo'n zadel? Aangezien Devon al een aardig brede tinker is denk ik wel dat je daarmee weg zou kunnen komen

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 13:23

Thanks allemaal voor het meedenken. Probleem is dat dat paard niet van mij is, en dus een op maat gemaakt zadel niet in aanmerking komt omdat me dat nou net even te duur wordt ;) Als er iets is wat verstelbaar is, zoals de al genoemde bates, OK maar speciaal een zadel laten maken die dan niet meer op mijn eigen paarden past gaat me net even te ver. Nou zoekt de eigenaresse zelf (voor zichzelf) ook nog een zadel, dus dat soort merken mogen rustig voorbij komen. En nee jammer genoeg pas ik niet in haar maat zadel :+ Dan was het probleem zo opgelost.

@Melrovers, ik ken de Startrekk maar dan in de westernuitvoering. Ben redelijk pro boomloos ;) Heb ook een Bob Marshall en Circle Y in boomloos. Maar hoe werkt dat uitwisselen van die kopijzers? Is dat vergelijkbaar met Wintec/Bates?? Kan je dat zelf doen? En hoelang is het zweetblad?
Ik was eerlijk gezegt niet van plan naar Horse event te gaan :o Is behoorlijk stukkie rijden voor me, en vond het programma verder nou niet zo spannend Y;( Ik had al ergens een bericht van je gelezen, en had daarom zoiets van "dat zou de enigste reden zijn om te gaan". Kan er nog eens over nadenken om heen te gaan. Kan evt zelfs een rugmal meenemen.

@Evelyne paard heeft een erg brede en weinig schoft. De 36-er boom ligt eigenlijk gewoon bovenop zijn schoft. En zover ik weet heeft Stubben geen boom die zo breed kan dat het hem zou passen. Volgens mij houdt het bij hun ook op bij 36.