Het zadel moet dus een VZ of springmodel zijn. En nog lastiger het moet een bruine zijn.
Ik ken Kieffer, maar de gewone kunststofboom van hun gaat maar tot 36. Die zit in mijn zadel en is te smal
Ik heb al gekeken naar Massimo, Bates, Sommer, Deuber waarvan ik bij de laatste 2 er niet achter kom of die idd zo breed gemaakt kunnen worden. En heb nog een paar merken meer gezien, die dan toch niet breed genoeg kunnen.
Voor mij zou het voordeel van een Bates zijn dat ik hem ook kan aanpassen op mijn andere paarden, die ietsje minder breed zijn (ook nog een 36-er boom hebben) maar zover ik geinformeerd ben, is dat zadel er niet op gemaakt de extra wide kopijzers (lila, paars) ingebouwd te krijgen. Wat daarvan de uiteindelijke schade zou zijn heb ik ook nog niks over gevonden. Mss dat er hier iemand ervaring mee heeft?
En ja ik ken de Wintec ook, maar die vind ik persoonlijk verschrikkelijk zitten
Ik voel de steigbeugelophanging door het zadelrokje heen. Die hoeft dus niet genoemd te worden
Ik gebruik een VZ zadel niet dagelijks, ik rijd nl western. Maar zoek dus voor de wedstrijden een zadel die het paard ook nog past.
Zijn er nog meer merken die een brede boom hebben?
Dan was het probleem zo opgelost.
Ik had al ergens een bericht van je gelezen, en had daarom zoiets van "dat zou de enigste reden zijn om te gaan". Kan er nog eens over nadenken om heen te gaan. Kan evt zelfs een rugmal meenemen.