Welke longeersingel gebruiken jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Welke longeersingel gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 15:13

Hallo bokkers!
Ik ben op zoek naar een nieuwe longeersingel. Ik zat zelf te denken aan de singel van Lammert Haanstra, in verband met de plaatsing van de ringen. Maar ik vind hem vrij prijzig. Nu ben ik benieuwd of er een vergelijkbare singel is die wat goedkoper is. Hij hoeft niet persé van leer te zijn. Wel moeten de ringen op vergelijkbare plaatsen zitten, met name de lagere ringen. Ik zou zeggen barst maar los!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Welke longeersingel gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:12

Ik heb geen vergelijkbaar longeersingel kunnen vinden en omdat ik de longeersingel van Lammert Haanstra te prijzig vond ben ik voor de Harry Horse trainingssingel gegaan. Vind het erg prettig in gebruik door de verschillende ringhoogten, misschien ook een optie voor je.

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:18

Ik heb de longeersingel van Divoza. Ook heb ik de longeerhulp van MasterHorse.
De laatste is super voor het over de rug laten lopen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:21

Ik heb die van H.H en ben er niet tevreden over, paard ook niet trouwens (word knorrig als ik hem aansingel) Hij heeft absoluut geen ruimte voor de schoft/rug en drukt zich helemaal plat zodra je aansingelt. Ik geloof dat ze van barefoot ook een hebben, met ruimschoots ruimte bij de schoft.

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:30

Ik had er ook van de HH maar had dezelfde problemen als Benfan.
Ik heb via marktplaats een singel van Lammert Haanstra gekocht, gister voor het eerst gebruikt en een wereld van verschil. Nu kan hij voor wel lekker zakken omdat er niks meer op z'n schoft drukt. Een hele verademing dus!
Als ik hem niet op mp had kunnen vinden had ik hem waarschijnlijk nieuw in de winkel gekocht, het is het geld zeker waard!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 12:05

Ik zag op de site van EJ een singel van Kieffer, die ziet er ook goed uit. De singelstoten bij die singel zijn van leer, dat vind ik toch wel handig. Heb nu eentje van neopreen maar die stoten zijn helemaal uitgerekt en de gaatjes zijn ook niet goed meer. Die singel van kieffer kost trouwens 70 euro. Iemand toevallig ook een kieffer singel?