Ik ben bezig mijn eerste eigen paard aan te schaffen en wil graag goed beslagen ten ijs komen. Wat zijn de dingen die ik allemaal nodig heb? Wat moet er in een EHBO kitje (voor het paard) zitten? En welke soort poetskist is handig?
Angela
Geplaatst: 30-08-11 13:50
Ik zou de EHBO in ieder geval apart houden van de poetskist. Een standaard poetskist is meestal prima voorzien
De EHBO: wondontsmetting en groene leem voor kleine wondjes, een thermometer, een tekentang en een itch-free gel is wat ik heb liggen. Verder is het meestal toch zsm de dierenarts erbij.
Laatst bijgewerkt door Angela op 30-08-11 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:aanvulling
Ik heb zelf een mandje (soort van boodschappenmandje) met handvaten eraan. Vind poetskoffers nogal onhandig.
Wat ik in m'n poetsmandje heb zitten: Harde borstel Zachte borstel Rosborstel Hoevenkrabber Borstel voor de manen Klein zacht borsteltje voor het hoofd Sponsje Anti vlieg/daas spray Hoefolie Niet echt nodig, maar ik heb het wel: Handschoen van schapenvacht Manenkam voor het invlechten Poetsblok Antiklit-spray Babydoekjes Babyolie Vaseline Glansspray Babyshampoo
EHBO doos: Ik heb zo'n standaard kit, en daarnaast ook nog betadine
Wij hebben altijd betadineshampoo in huis, een thermometer en alcohol om de thermometer te reinigen. Daarnaast kan biotex of soda ook geen kwaad om te hebben, dat zijn eigenlijk ook de enige dingen die we aan "ehbo" nodig hebben gehad.
In de poetskist zit een harde, een zachte en een manenborstel. Een gebogen schaar voor de oren en een schaar voor de manen / staart. Een hoevekrabber met borstel, shampoo en anti klit, een poetsblok, bremsebremse, zweetmes, een handdoek voor het insmeren van het hoofd met bremsebremse en om evt. iets af te drogen en een pot vaseline.
Sponsjes ed pak ik altijd een nieuw schuursponsje, waar ik natuurlijk alleen de zachte kant gebruik... Maar juist met de betadineshampoo ofzo gebruik ik sponsjes, dus ik vind dat net zo fijn met een nieuwe.