Startrekk boomloos dressuur - iemand ervaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Startrekk boomloos dressuur - iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:58

Ik overweeg om een Strartrekk boomloos dressuurzadel aan te schaffen. Boomloos omdat de merrie nogal in bespiering verandert, en ik anders om de 2 maanden een ander zadel aan moet schaffen, wat na verloop van tijd niet echt meer te doen is.

Wat zijn de ervaringen ermee? Positief of negatief?
Waarom zou je boomloos aanraden? Ik heb er nog nooit mee gereden, maar alles overwegende leek het mij een logische keuze.

Brand los!

Angela

Re: Startrekk boomloos dressuur - iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:52

Erg positief. Ik rij mijn jonge andalusier er mee, en ik ben er echt heel tevreden over. Het zit als een gewoon engels zadel, heeft ook kussens zodat een speciale pad niet nodig is (ik gebruik voor de zekerheid nog wel een lamswollen dekje tussen zadel en dekje). En mijn paard loopt er heerlijk mee.

Boomloos is inderdaad fijn omdat het goed met de bespiering mee kan veranderen. Ik zou ook meteen meerdere kopijzers erbij kopen, zodat je gemakkelijk kan wisselen als dat nodig mocht zijn. Het wisselen is in no-time gedaan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:30

Dank, dank!

Zit hij ook lekker?

Dat was het idee idd, dat het goed mee verandert :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:13

Het zadel zit heerlijk, het is echt een comfortabel zacht zadel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:17

Dan weet ik genoeg :D Thanks!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:23

Mang, dank je wel, ik kon hem niet vinden :)
Eigenlijk zijn al mijn vragen wel beantwoord wat dit zadel betreft, dank je wel!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:58

Ik heb vorige week een startrekk aan laten meten en heb nu tijdelijk een leenzadel. Super fijn dingetje :)
En ik vind het fijn dat er gewoon normale dekjes onder kunnen, geeft meer close-contact gevoel.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:59

Ik quote mijzelf even uit onderstaand topic
[HAR] Startrekk dressuur, verdeelt het de druk goed?
GreaseMonkey schreef:
Ik heb net een week de Star Trekk dressur ter test gehad, en ik ben er echt lyrisch over!! Ik vind het tot nu toe het beste boomloze zadel waar ik op gereden heb (en ik heb er toch al aardig wat gehad en getest). bij http://www.trekkingsaddles.nl kun je een testzadel aanvragen. Ontzettend goede service!

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:10

Angela schreef:
Erg positief. Ik rij mijn jonge andalusier er mee, en ik ben er echt heel tevreden over. Het zit als een gewoon engels zadel, heeft ook kussens zodat een speciale pad niet nodig is (ik gebruik voor de zekerheid nog wel een lamswollen dekje tussen zadel en dekje). En mijn paard loopt er heerlijk mee.

Boomloos is inderdaad fijn omdat het goed met de bespiering mee kan veranderen. Ik zou ook meteen meerdere kopijzers erbij kopen, zodat je gemakkelijk kan wisselen als dat nodig mocht zijn. Het wisselen is in no-time gedaan :j

Hier precies hetzelfde. Het zadel is super. :j Ik heb er ook nog een lamswollen dekje met ruggengraatvrijheid tussen het zadel en het dekje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:54

Wat een positieve reacties! Mooi, bedankt!