Ik ben misschien een beetje aan de vroege kant maar ik ben alvast aan het uitkijken naar een goede winterdeken voor mijn paardje.
Mijn merrie is erg rond en breed gebouwd, veel dekens liggen dus niet fijn op haar. Maar nu heb ik 2 dekens gevonden die misschien wel wat kunnen zijn. 1) Amigo XL (zou speciaal ontwikkeld ijn voor brede paarden) 2) Dominick dekens (vanwege de DLS maar heb hier geen ervaring mee ...)
Wat zijn jullie ervaringen met deze dekens? Welke blijft het mooist liggen en schuurt niet op jullie brede paardje?
Ik ben helemaal weg van de Weatherbeeta dekens. Deze liggen prima op mijn tink, ruimte genoeg bij de hals.
Xantha
Geplaatst: 01-09-11 21:42
Dominick
nadita
Geplaatst: 04-09-11 09:54
Weatherbeeta. Passen prima op mijn Fries met veel front en forse hals. Blijven altijd mooi recht liggen. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ididit
Geplaatst: 04-09-11 10:51
Bij die van mij, breed met hals die diep uit de borst komt, zijn de amigo, bucas en wb dekens geen optie, puur omdat die bijna niet te vinden zijn met verstelbare voorkant.
HH en andere dekens uit het goedkopere segment passen ook meer niet dan wel.
Ik heb eskadron dekens. Die passen prima, schuurt niet, schuift niet, ideaal! Maar het zal toch een kwestie van passen en proberen zijn, ieder paard heeft een andere pasvorm en zo ook iedere deken. Bij de meeste winkels mag je gewoon passen en ligt het niet goed, kunnen ze meestal terug. Informeer hier wel naar van tevoren