Vraag over dekens.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marloesxx

Vraag over dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 18:22

hee bokkers :)
Ik heb een vraagje, hoe zit dat eigenlijk met dekens. Als ik bijv een deken zie, staat er 300g op.
Mijn vraag is dus, welke soorten grammen zijn er en waarvoor gebruik je die dikte?
Bedankt voor het lezen :D!
xxx Marloesxx

Peer_hvj

Re: Vraag over dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:36

De dikte ligt er aan voor welke periode je ze gebruikt en voor wat voor paard ook dan.
Een paard met een hele dikke vacht hoef je geen 500 gram op te leggen dan zweet ie zich te pletter.
Een 0 grams (noemen ze dat geloof ik) is gewoon een (vliegen) deken voor in de zomer, als het kouder word kan je dit steeds meer op gaan voeren van 100 tot zoveel als je wilt, als je paard geschoren is en hij staat veel buiten heeft ie wel een 500 grams nodig, als ie binnen staat is 300 al genoeg. 300 is ook zat voor een paard in de winter met een dikke vacht die buiten staat (heeft eigenlijk geen eens een deken nodig als ie een lekkere dikke vacht heeft)

marloesxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 22:32

Peer_hvj schreef:
De dikte ligt er aan voor welke periode je ze gebruikt en voor wat voor paard ook dan.
Een paard met een hele dikke vacht hoef je geen 500 gram op te leggen dan zweet ie zich te pletter.
Een 0 grams (noemen ze dat geloof ik) is gewoon een (vliegen) deken voor in de zomer, als het kouder word kan je dit steeds meer op gaan voeren van 100 tot zoveel als je wilt, als je paard geschoren is en hij staat veel buiten heeft ie wel een 500 grams nodig, als ie binnen staat is 300 al genoeg. 300 is ook zat voor een paard in de winter met een dikke vacht die buiten staat (heeft eigenlijk geen eens een deken nodig als ie een lekkere dikke vacht heeft)

okee bedankt :D! Dus 300g is een normale dikte voor een winterdeken :P

Fenn

Re: Vraag over dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:00

[VP]->[HAR]