Trekker True talent, nieuw boomloos endurance zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Trekker True talent, nieuw boomloos endurance zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 11:26

Ik heb voor het ogenblik geen zadel dat goed past op mijn ronde, brede Lusitano met brede schouders en weinig schoft.
Ik wou heel graag de Malibaud, maar die was net een heel tikje te smal voor de hele brede schouders van mijn merrie.
Nu zag ik hét zadel dat ik zocht, maar dan wel boomloos en ben eigenlijk absoluut geen voorstander van boomloos
http://www.trekkersaddles.co.uk/truetalent.html
Deze lijkt wat op het Malibaud concept, maar de grote vraag die ik me stel, kan ik een paard met dit soort zadel gymnastiseren en rechtrichten? Kan je met zo'n zadel rijden zoals met de Malibaud? Ik rij geen dressuur, ben trekkingruiter, maar moet toch mijn paarden rechtrichten zodat ze de goede spieren ontwikkelen. daar het jonge paarden zijn worden er wellicht wel ooit eens capriolen gemaakt, zit zo'n endurance zadel beetje stevig of heb je minder grip door de smalle zweetbladen?
Ik heb 4 in te rijden paarden (zussen dus beetje dezelfde bouw), daarom zou dit zadel ideaal zijn voor ons àls ik er ook in de goede houding kan in zitten. Wat denken jullie? Iemand al dit zadel getest?

DubbelFun

Re: Trekker True talent, nieuw boomloos endurance zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:10

Van de meeste boomloze zadels van de betere merken kun je testmodellen thuis proberen. Wie is de NL-vertegenwoordiger ??

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:01

Star trekk heeft een soortgelijk modelletje, nl de comfort. Zitten best, alleen krijg ik inmiddels last omdat ik teveel beweging van mijn pony doorkrijg met dit zadel. Lijkt me wel dat je dan ook genoeg gevoel doorkrijgt om paard recht te richten.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:05

Ik heb een ander model trekker, en ik vind het erg fijne zadels, mooie kwaliteit leer, goede drukverdeling, makkelijk te verstellen.
Ik kan mijn paard goed aanvoelen op dit zadel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:26

Gewoon even mailen naar BuitenZinnig.nl , die kunnen er wel meer over vertellen :)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 20:08

Ik heb pas gemaild naar Green Distance. Ik ga een testmodel aanvragen en als het bevalt dan koop ik het. Mijn merrie heeft zo'n immens zachte gangen dat ik liefst zo dicht mogelijk bij de rug zit. Ik rij super graag zonder zadel met haar op buitenwandelingen, maar doe het niet vaak omdat het slecht is voor haar rug.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 20:09

tamary schreef:
Star trekk heeft een soortgelijk modelletje, nl de comfort. Zitten best, alleen krijg ik inmiddels last omdat ik teveel beweging van mijn pony doorkrijg met dit zadel. Lijkt me wel dat je dan ook genoeg gevoel doorkrijgt om paard recht te richten.

Wat voor last heb je dan?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:13

Fybromialgie en alle rariteiten die daar bij komen. Bij mij o.a. heupen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:41

:wave:

Ik zit te wachten op een nieuw testmodel - de vorige is al weg - heerlijk zadel, niet zo dwingend en zit smaller dan de andere modellen.
Ik ben er in elk geval wel van :j

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 17:02

Cambiar schreef:
tamary schreef:

Wat voor last heb je dan?

Oei, da's minder voor jou...ik heb ook wat het begin van...maar wordt beter met rijden, dus denk niet dat dat een probleem zal geven.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 17:04

Buitenzinnig schreef:
:wave:

Ik zit te wachten op een nieuw testmodel - de vorige is al weg - heerlijk zadel, niet zo dwingend en zit smaller dan de andere modellen.
Ik ben er in elk geval wel van :j

Lijkt veelbelovend ;-). Ik ben heel neiuwsgierig. voor een boomloos schijnt het heel goed de druk te verdelen, anders zou ik dit nooit kopen. Ik rij ook nooit lang en heb 4 jonge paarden, maar geen geld voor 4 zadelds, dus dit lijkt me een prima oplossing voor dit moment...
Ben alleen super nieuwsgierig of het beetje zit als de Malibaud...

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:25

Ik heb er wel op gereden en vind hem buitengewoon plezierig +:)+ - geen drukplekken en bij twijfel eventueel een Polypad met Plus One er onder gebruiken - dat "levelt" mooi de randjes uit zonder dat het te dik wordt .

Ik heb geen idee hoe een malibaud zit.... :o

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:53

Ik heb ook een ander model trekker, de trekker endurance pro/adjust (nu niet meer verkrijgbaar). De basis lijkt vergelijkbaar als ik het zo zie, alleen heeft de mijne zweetbladen en de true talent niet. Rijd er ook wekelijks langere afstanden (25 km en meer) mee. Voor mij zit het stevig, lekker zacht maar niet te dwingend. Paardlief loopt ermee als een tierelier, geen ander zadel waar hij zo lekker mee loopt.
Ik rijd net als jij veel lange afstanden maar ook de nodige dressuur om paard recht en soepel te houden. Vind dit super gaan met een trekker, juist dat beetje extra gevoel dat boomloos geeft vind ik een pluspunt.

Voordat ik dit zadel had heb ik vier zadels in een jaar 'versleten'. 3 boomzadels die na verloop van tijd toch niet goed meer lagen en een boomloos die wat ik ook deed niet optimaal bleef liggen.
Mijn trekker heb ik nu ruim een jaar en ben ik nog steeds helemaal tevreden over!

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:43

Hm die true talent ziet er top uit! Fijn voor verschillende en jonge paarden door alle opties om het aan te passen.
Zijn er meer foto's van het zadel (heb alle foto's op greendistance en buitenzinnig site al gezien)?

De fenders moet je er nog los bij kopen begrijp ik? Ik ga maar aan het sparen... ;)
(sowieso ff testen als ik weer in nl ben, indien er geen nieuwere versie uit is tegen die tijd)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:39

Ik heb inmiddels weer een zadel hier en dat gelijk als "ons zadel" in beslag genomen - het zit heerlijk, smal, ongedwongen, toch voldoende houvast, paard loopt er prima onder. <3

Inderdaad moet je de fenders er los bij kopen. Niet iedereen wil fenders, of zulke fenders zoals er bij zitten. De fenders van Trekker zijn te leveren met en zonder wrongen. Persoonlijk vond in de die met wrongen niet prettig - die zaten onder mijn knie. :o De wrongen kunnen er ook uit, maar dan blijft er een raar gat over.... >;)

De endurance fenders van Barefoot en Ghost passen er ook aan. Of van die beugelriemen met een breder stukje (volgens mij heeft Podium die??)

Raya, de Trekker Pro Adjust is nu de Luxus - maar dan heeft het een smallere zit en zitten de wrongen er wat anders in....

De basus van elke Trekker is gelijk, er zit alleen verschil tussen de wrongen en de zitting. en of het een zweetblad heeft of niet :)*

Er is weer een nieuwe - kijk maar even in mijn onderschrift.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 16:27

Ja die heb ik van Podium wel eens gezien inderdaad , die beugelriemen met een breder stuk in het midden.
Geinig wel. Barefoot heeft wel hele brede riemen voor de zadels waar brede westernfenders doorheen gaan , maar die brede riemen passen niet aan zadel met smalle ophangringen of haken , die van Podium wel toen begreep ik :)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 18:43

Ik heb de trekker pro endurance gekocht. Ben benieuwd.... ik ga de de true talent kopen als hij tweedehands te koop is, is goedkoper :-)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:52

Dat zal nog wel even duren - het model is net een paar maanden op de markt.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 22:02

Weet ik :-), maar ondertussen maak ik zelf een zadel voor mijn paard :-), mét een passende boom erin. Dus misschien heb ik de true talent niet meer nodig...
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 17-10-11 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:04

Spannend :j