Ik heb een paar springschoentjes gekocht van BR. Nu ik op een pensionstal sta, zeggen sommige mensen dat als je springschoentjes gebruikt, dat ze dan wondjes krijgt door het zand. Is dat zo?
Nou, die van mij staat al 3 maanden elke dag met springschoenen op de wei en met rijden/ longeren e.d. ook, maar ze krijgt er geen wondjes van hoor En mocht die van jou dat wel krijgen dan kan je altijd nog springschoenen met zo'n bontkraagje kopen
het ene paardje is hier gevoeliger voor dan de ander
Met die rubbere krijgen meer paarden wondjes, die neoprene met klitteband werken vaak beter. Maargoed, paarden die er helemaal niet gevoelig voor zijn doen het ook prima op die rubberen
Tilmar
Geplaatst: 28-08-11 07:25
Ik heb een keer rubber springschoenen gehad, ik weet niet meer welk merk, en na 2 x rijden waren de kootholtes tot bloedens toe open! Zo zielig! Met andere rubbere springschoenen nooit problemen gehad, ook niet als mijn paard ze in het land om had. Dus het hangt van het model af. Voor de zekerheid heb ik nu springschoenen met neopreen, dat schuurt niet.
Met rubber krijg je vaker wondjes, dit kan gaan schuren met zand namelijk. Sommige paarden zijn hier erg gevoelig voor, mijn pony ging er altijd kreupel van lopen
Hangt echt af van hoe gevoelig je paard is en welke (rubberen) springschoenen je gebruikt. Mijn paard had na een uurtje al wondjes met het ene paar (was nogal dikke rubber met een rubberen sluiting) en met het andere paar (ook rubber) heeft ze nooit wondjes gehad.
wij hebben paarden op stal die staan met springschoenen dag en nacht. (met het idee: als ze ze er niet aftrekken en altijd omdoen kan dat nachtje er ook wel bij ) en die hebben nog nooit last gehad.
maar als je paard een erg gevoelig huidje heeft is dat natuurlijk een ander verhaal
Nouvel
Geplaatst: 28-08-11 17:31
neopreen gaat meestal wel goed, tenzij het erg nat wordt en er veel zand tussen komt, dan kan het bij een gevoelig paard open schuren...
mijn paard heeft een aantal weken overdags met springschoenen om gestaan en die is best gevoelig maar die had nergens last van, dat waren ook neopreen springschoeven van BR. Rubber zou ik niet doen...
NinaCharlie
Geplaatst: 29-08-11 21:16
Springschoenen met een bontrandje... Er gaat veel zand in dat bontrandje zitten dus dat kan ook erg gaan schuren.. Verder gewoon je springschoenen en de kroonrand goed schoon houden zodat je de kans op schuurwondjes beperkt
Met rubber moet je oppassen. Dat zou ik persoonlijk alleen gebruiken als de bak droog is. Neopreen werkt in alle omstandigheden goed. De springschoenen van Sectolin vind ik de fijnste. Drogen heel snel op, zijn makkelijk schoon te houden en er gaat geen zand inzitten. Nog nooit een wondje van gehad!
dressuur518
Geplaatst: 30-08-11 15:19
of het snijt omdat de maat niet goed is (had ik zelf met beenbeschermers ) of je paard heeft gewoon een dun huidje ! dan moet je er idd een bontje onder doen