Alvast heel erg bedankt.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
magda_90 schreef:http://www.equimatch.nl/info-webwinkel/ ... filter=955 ze hebben ze wel, de foto staat alleen op de kop.
Maar wel bedankt hoor.
magda_90 schreef:Even een voor de zekerheid vraag van mijn kant. Ik ben ondertussen aan het zoeken geweest, maar ik geloof dat je op zoek bent naar een bit wat niet bestaat.
magda_90 schreef:Die met de bus- of D-ringen. Anders zou je toch qua idee op de pessoa uitkomen. Maar ik zal er even goed over nadenken, wellicht schiet er nog wat te binnen.

magda_90 schreef:Je bent mij net een stap voor v.w.b. de pessoa. Het is inderdaad ruim sterker dan de Filet Baucher, maar ik was nog bij het gedeelte 'gebleven' waarin je een soortgelijk iets zocht met losse bitringen. Ik loop een beetje achter vandaag.
Met de FB is de kans op doorslaan minimaal, want het is echt een trens met een vast mondstuk wat je ophangt aan de bakstukken. Wanneer je beide foto's onder elkaar zet, zie je dat ook direct:
De Kimblewick Thiedeman...
... zal op zich daarbij in de buurt komen. Het verschil met de FB is dat je bij deze een kinketting moet gebruiken en dat je verschillende bevestigingshoogtes van de teugels hebt, zodat je dus een sterkere hefboomwerking krijgt dan de FB. Het is zeker een vriendelijk bit, maar alleen als je er verstandig mee weet om te gaan (zoals alle bitten).
Kijk, net als met alle bitten, moet je deze ook met respect gebruiken. Bij een trensbit is het zo dat de druk je die geeft, dezelfde druk is die het paard ontvangt. Bij dit bit (alles met hefboomwerking) komt diezelfde druk, als de trens, harder aan in de paardenmond. En dan verschilt de hoeveelheid druk nog wel hoe laag de teugels bevestigd zijn.
Als je dat in je achterhoofd hebt, en je weet van jezelf dat je daar goed mee om kunt gaan, dan zou je deze kunnen proberen.
Maar denk je dat je deze extra druk niet nodig hebt, dan zal ik zeker de gewone Filet Baucher aan blijven rijden.
Als bijschrift: je kunt je paard zelfs met een ongebroken bustrens zeer veel pijn doen.