Ervaringen met (kieffer) Tokero systeem?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BenaLaars

Ervaringen met (kieffer) Tokero systeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 16:47

Beste Bokkers,

Ik kwam het volgende tegen op internet en het leek mij een fijne drukverdeler. Ik kom er in het Duits half uit hoe het zou werken, namelijk de druk van de teugels word gedeeld tussen het bit en de neusriem. Daarom lijkt de neusriem een beetje op een kaptoom.

Wat vinden jullie van het idee? Ik wil het met mijn 5 jarige zeer brave, doch gevoelige ruin gaan proberen omdat ik een te harde hand heb.

Brand maar los; kan t werken?

http://tokero.de/das-tokero-system/tandemz%C3%BCgel/

Diesel2005

Re: Ervaringen met (kieffer) Tokero systeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:26

Is alleen een kaptoom dan geen optie?

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 08:10

Geen ervaring met het product, maar vind het we wel fijn uit zien en mogelijk een mooie oplossing voor je probleem.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 08:39

Met alleen kaptoom rijden vind ik niet verstandig, Hij is bijna 180 hoog en pas net 5 daarnaast doet hij het prima op normaal dubbel gebroken watertrens, alleen moet ik een zachtere hand krijgen. (Meneer protesteert ALLEEN bij een te harde hand van mijn kant, en 10 jaar manege gewenning krijg je er niet zomaar uit)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 09:04

Ik zou dan zelf liever 2 paar teugels nemen, een paar aan de neusriem en 1 paar aan het bit. Ik zou het bit dan minder of meer kunnen aannemen dan de neusriem in de gevallen waar dat nodig zou zijn.
Maar wat jou probleem meer oplost is denk ik bewustwording. Speel eens paardje met iemand en ervaar wat een paard voelt, welke hulpen duidelijk zijn, welke hulpen pijnlijk, welke verwarrend, etc. Een mens kan je namelijk met woorden een feedback geven en door het zelf te ervaren kan je dit bewuster van het probleem maken.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:32

Misschien is de Rambo Micklem multiblridle (of de competition) wat voor je. Door middel van een clip kan je je bit aan de neusriem vastklikken en bij teveel druk op het bit, verdeeld die dus automatisch de druk tussen bit en neusriem.
Voor topic en meer info kijk hier: [HAR] Rambo Micklem competitie hoofdstel