wassen van dekje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mohica

wassen van dekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 20:30

hey hey :D

Tussen 2regen stortbuien door heb ik mijn dekjes gewassen met de hoge drukreiniger en wat een wonder !! Ze zien er echt veel properder uit dan als ik ze in de wasmachine steek :oo

Meestal steek in mijn dekjes 2 tot 3 keer i de wasmachine met gewone vuilheids graad en omdat mijn moeder dit aan 1 kant ambetant vindt dat ik daar voor de wasmachine bezet houdt :p dus dit is geprobeerd en echt ik zweer erbij! :+:

PS: is een soort typje :p

Dabo

Re: wassen van dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 20:34

Nou, als jij daar bij zweert moet je dat lekker zo doen toch? ;)
Ik stop de mijne gewoon lekker in de wasmachine, komen ze schoon zat uit.
Liever zo, dan de vezels stuk spuiten met een hogedrukspuit....

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 20:38

misschien maar mijn moeder vindt dit geweldig...
Liever een "kapot" dekje dan een kapote wasmachiene zei ze

Berthaxp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:08

als je heel erg goed de haren uit je dekjes haalt en ze dan in de wasmachine gooit dan gebeurt er echt niks met je wasmachine :)

en anders kan je misschien goedkoop ergens via iemand op internet een wasmachine kopen, en dan zelf je dekens en dekjes wassen!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:10

Kapotte wasmachine? Doe je toch iets verkeerd hoor, ik was al jaaaren dekjes (en dekens!!) in mijn eigen wasmachine, was erna ook gewoon mijn handdoeken en spijkerbroeken er weer in hoor, en mijn wasmachine is nog springlevend :)
(nou is dat wel een Miele, misschien scheelt dat) :D

jvd01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:14

Scheelt idd dat het een MIELE is, heb zelf een goedkope soort, zelfs 3 wassen erna zit mijn donkere was nog onder de witte haren.
Ben wel content met de hoge druk tip, mijn hogedrukreiniger kan in kracht aangepast worden. Dekjes zijn toch alleen om het leer te beschermen, zadel moet goed liggen, ook zonder dekje eronder.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:59

Berthaxp schreef:
als je heel erg goed de haren uit je dekjes haalt en ze dan in de wasmachine gooit dan gebeurt er echt niks met je wasmachine :)

en anders kan je misschien goedkoop ergens via iemand op internet een wasmachine kopen, en dan zelf je dekens en dekjes wassen!

Nou denk niet dat ik daar zo blij mee zou zijn een 2de wasmachine :')
Ten eerste kost het toch aardig wat en die wasmachine kan ook stuk gaan. Bovendien neemt het nog aardig veel plek in en moet je er een kraantje bij maken wij hebben maar 1 zoon dingetje voor de wasmachine :P

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 22:02

uhu dit dus :p
drm heeft men mam me nu bijna verplicht het zo te doen xD
mijn mama rijd veel MTB en marathons en met dit weer veel modder en was haar tenues ook eerst onder de hogedruk en erna wasmachine

xMarit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:22

Ik hou het liever bij de wasmachine :)

stubeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:32

Hier worden de dekjes eerst met een rubber bezem flink schoon geschrobt tot nagenoeg al het haar eraf is..dan de stofzuiger er overheen en dan in de wasmachine;)
als die klaar is laat ik hem drogen en ga nog een keer met de stofzuiger door wasmachine.. Gaat ook al jááren goed;)

Hoge druk zou ik idd niet doen beetje té heftig voor de stof van een eurostartje of een eskadronnetje lijkt mij...

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 21:33

STripe-in eurostar heb ik nog nit gedaan, maar is ook niet vuil :p
mijn eskadron cotton doe ik dit wel en gaat prefect ziet er echt nog steeds als nieuw uit

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:43

wij hebben gewoon 2 wasmachines op zolder staan ( een wasmachine georven van mijn schoonouders en met de verbouwing van de badkamer en plaatsing van een nieuwe ketel meteen een 2de kraantje laten plaatsen op de zolder, doordat de droger het laatst begeven heeft en we nu een droger met warmtepomp hebben kan de droger op dezelfde groep als de wasmachine en kan de 2de wasmachine op de groep van de oude droger, door samenloop van omstandigheden gewoonweg perfect uitgekomen dus :D)

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:50

Wie heeft een tip om een dekje dat aan de buiten kant (de mooie kant) vies is weer schoon te krijgen?! Het is een lichtblauw dekje. Heeft dubbelgevouwen onder een longeersingel gelegen en is nu behoorlijk vies! (dit idee kwam overigens niet van mij) Het is pas nieuw dus zou het graag weer schoon hebben. Gewoon wassen geeft niet het gewenste resultaat.