raya00 schreef:Ik heb door een ongeluk een vervelende achillespees. Jaren geen last van gehad, recent door een nieuw ongeluk weer helemaal teruggekomen helaas.
Hoe is jou blessure ontstaan?. Als dit door overbelasting is is de oplossing en behandeling misschien weer anders dan bij mij, en als het juist door het paardrijden komt (dit heb ik ook wel eens gehoord) is iets van lessen in de vorm van centered riding misschien een goede tip. Als het niets heeft de maken met paardrijden, zoals bij mij, heb je misschien wat aan mijn tips.
Ik rijd sinds een paar weken met flexrides en ik vind het heerlijk. Had er niet al teveel van verwacht aangezien ik niet met bijzonder veel gewicht op mijn beugels rijd, maar het is echt de beste aankoop van de laatste tijd. Heb met rijden totaal geen last, heb zelfs het gevoel dat het juist een goede oefening is (mijn pezen zijn kort en verkrampt, mijn oefeningen zijn voornamelijk strekoefeningen).
Verder kan doorzitten qua rijden helpen, maar let er ook op dat je je hakken niet té ver uitdrukt. Horizontaal is prima, maar veel verder is in principe ook niet nodig.
Bij mij is het ook een terugkerend probleem helaas, eigenlijk nu ik erover nadenk beide keren op een vliegveld opgelopen....hmmm
1e keer een jaar of 5/6 terug in Barcelona waar een grote staking op de luchthaven was en ik 2 dagen met zware koffers heb lopen slepen op verkeerde (harde) schoenen. Heb er echt máánden veel pijn en last van gehad en kon voornamelijk heel lang niet op onstabiele zachte bodem (strand met de honden
) lopen. Daarna dus een aantal jaren "goed" gegaan maar wel altijd stijve enkels (ook wel knieën eigenlijk)met lange buitenritten en aan de blessure kant een dood gevoel onder de bal van mijn voet. Dan schopte ik m'n beugels uit en ging het wel weer...Met afstappen altijd pijnlijk..Door schildklier sowieso 's morgens stijve achillespezen vaak dus je went eraan
.. Afgelopen zomer 's morgens vroeg iemand van Schiphol opgehaald en we waren aan de late kant door files dus vanaf de parkeergarage hard gelopen zo'n 10 minuten en voelde stijf maar geen pijn op dat moment. Toch weer overbelast en dik en moeilijk lopen, twee weken later schoot het er pas echt goed in en kon ik dus niet meer rijden vd pijn...
Tsja...heb van het weekend tóch even gevoeld met beugels en ze voornamelijk uit gehad maar merkte met doorzitten inderdaad direkt dat ik mijn hakken teveel uitdruk. Grappig om te merken dat je toch anders zit als je zonder zadel rijdt (met bbp)
Mijn strekoefenigen gaan inmiddels best heel goed, de kracht links nog steeds niet, kan bijv. niet op één voet op mijn tenen omhoog komen etc.Gebeurd gewoon niks nada noppes.
Ik hoop dat ik straks net als NienSCHaap kan zeggen dat ik zweer bij de Bow Balance