Ik ben op zoek naar een nieuw zadel voor mijn merrie van 5 en ben nu de Barefoot Cheyenne tegen gekomen. Ik wil graag boomloos gaan rijden omdat eigenlijk alle zadels die ik nu geprobeerd heb niet echt goed liggen op haar rug. Ze is nog niet lang onder zadel en heeft nog een hele vlakke rug maar ik heb altijd het idee dat het zadel klemt om haar schouders en dat haar ruggengraat niet goed vrij ligt.
De Barefoot Cheyenne vindt ik persoonlijk erg mooi en lijkt mij in de omschrijving geweldig, maar wat zijn de verschillen met het rijden op een 'gewoon' zadel? En aangezien de rug van mijn paard zo vlak is schuiven de zadels die ik tot nu toe geprobeerd heb heel erg... is dit bij een Barefoot niet erger omdat er geen boom in zit?
Alvast bedankt!!
Puchje
Geplaatst: 26-08-11 10:17
Hier zijn al heel veel topics over! Gebruik de zoekfunctie even
Mijn paard heeft in ieder geval ook een vlakke rug, maar het ding blijft met een leren singel echt geweldig liggen. Ik rij er met veel plezier mee en mijn paard heeft mooie losse gangen.
Wij rijden ook al jaren op een cheyenne op een Fjord met model wijnvat. Geen schoft te vinden en de ruggengraat ligt in een deuk in de rug in plaats van er bovenop.
Als je netjes rijdt schuift het niet, kan zijn dat je met een opstapje op moet stappen (hangt bij ons af van welk dekje er onder zit, het ene dek schuift wel, de ander niet). Als je schuift zit je dus niet netjes in het midden, en is het alleen maar goed dat je boomloos rijdt, leer je meteen om goed te zitten.
Ik zit inmiddels lekkerder in een boomloze dan in de wintec, maar het went ook wel weer. Zelf vind ik de cheyenne wat minder goed zitten dan de nevada.
Ja bij mij ligt het zadel dus gelijk bij het opstappen al scheef... stap wel op met krukje maar hij glijdt echt gelijk een stukje... tsja en dan krijg ik hem niet echt goed meer recht! Zal de nevada ook eens proberen! bedankt