Ik heb hulp nodig. Ik heb overmorgen een wedstrijd waarbij ze liever geen zadeldekje zien. nu kan dat wel, maar een vriend van mij zegt dat het zadel goed genoeg ligt, maar dat ik er beter niet mee zonder dekje kan rijden. hij sluit nml voorin goed aan, maar meer achterin kun je best ver je vingers ertussen duwen. dat betekend volgens mij dat het zadel dan achterop drukt. kan ik dan het beste gewoon toch een dekje onder doen, of bijvoorbeeld alleen een bontonderlegger, (zo ja, mag dat als je geen dekje mag?) of kan ik wel zonder dekje rijden? Help me! Frederieke
Je kunt ook een zadelgevormd dekje kopen, of alleen bontje opdoen. Een zadel moet zowel met als zonder dekje goed liggen.. Dus wel zaak om er ff naar te laten kijken en eventueel opvullen oid
het is een wedstrijd voor bestgaand rijpaard. ik heb een bont onderlegger waar ik mee kan rijden. en ik wil heel graag een zadelvormig bontje, alleen kost me wel een beetje veel geld. en aangezien het mn eigen pony (nog) niet is, wil ik niet zoveel geld uitgeven..
als het zadel goed ligt met dekje, dan ligt het ook goed zonder hoor. en daarnaast is het maar voor wat, max 1 uurtje?
jasmijn89
Geplaatst: 26-08-11 09:43
zolang je niet zeker weet dat je zadel goed ligt, zal ik er zelf niet me rijden. misschien kan je nog even langs bij de zadelmaker, kan je in iedergeval met een gerust hart op je paard stappen!
x_Milou
Geplaatst: 26-08-11 09:52
Als je zadel achter niet op de rug ligt is de boom te smal, en een bontje maakt de boom nog smaller. Dit weekend zonder dekje dus en even een zadelmaker bellen.
Bestgaand is inderdaad eigenlijk altijd zonder dekje. Voor een keer kan het echt geen kwaad. Als je zelf twijfelt of het zadel zonder dekje nog wel goed ligt omdat je je vingers ertussen kan steken, dan ligt het inderdaad niet goed. Een zadel heeft geen dekje nodig om goed te liggen, wel een goede zadelpasser!
Je hebt ook dekjes die gevormd zijn naar het zadel mag je ook niet zo'n dekje gebruiken? En past je zadel dan nog wel goed als je hand er onder kan enz?