Eskadron pikosoft springschoen gekrompen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laura01234

Eskadron pikosoft springschoen gekrompen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 09:57

hee allemaal!

ik stop eigenlijk bijna alles van mijn paardrijspullen in de was (zomerdekens/vliegendekens/peesbeschermers/springschoenen/dekjes enz.)

ik was meestal op 40 graden met gewoon wasmiddel, en tot nu toe is alles er gewoon altijd goed uitgekomen :P

ik heb witte springschoenen van Eskadron van pikosoft, soort kunstleer
http://www.dekroo.nl/shop/beenbeschermi ... ft-wit.htm

ik heb ze in maat L voor mijn 1.70 paard, maar na 3 of 4x wassen zijn ze erg gekrompen, ze passen nog net om z'n hoef heen maar het ziet er niet ect meer passend uit zeg maar, ik gebruik ze daarom liever ook niet meer

maar dit vind ik echt heel erg zonde, vooral omdat ze de eerste paar keren gewoon wel goed uit de was kwamen :P

maar nu is mijn vraag, is dit gewoon mijn eigen domheid dat je die dingen gewoon niet moet gaan wassen omdat dat krimpt, of kan dit spul niet krimpen en is er heel wat anders aan de hand?

en als j die dingen gewoon niet in de was kan doen... hoe houden jullie je witte springschoenen wit dan :+

upendoJarig

Re: Eskadron pikosoft springschoen gekrompen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:00

Ik gooi de mijne ook in de wasmachine en die zijn nog nooit gekrompen.. :P
Ik probeer het alleen wel te beperken tot een minimum. :)

En tsja, witte springschoenen gewoon meteen na gebruik schoonmaken, dat scheelt een hoop :j

Als ze gekrompen zijn tot een maatje M wil ik ze wel hebben trouwens :')

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 10:07

haha ja ze passen wel bij mijn grote E-pony dus zou kunnen :P
maar gaat een beetje lastig want ik woon in Zwitserland :}

ja als ze gewoon maar een klein beetje vuil zijn geworden met beetje zand haal ik het er wel af, maa rop een gegeven moment zijn ze toch wel echt aan een wasbeurt toe :P
ikvind het wel echt jammer dat dit is gebeurd en vroeg me daarom ook af of dit bij meerdere mensen is gebeurd

ik had hiervoor voor mijn oude pony ook vergelijkbare springschoenen (BR pro ) ook van kunstleer, die zijn wel 100x in de was geweest zowat en ook nooit iets mis me gegaan!

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:11

Vriendin van heeft ze ook, zowel de variant met kunstleer, als de variant met Pikosoft. Beide dus van Eskadron. Ze wast ook alles tegelijk in de wasmachine, en de Pikosoft variant is ook bij haar gekrompen. Paard past ze nog wel, maar ze zijn wel kleiner geworden. De kunstleren variant blijft wel 'op maat'.

Lijkt mij dus dat Pikosoft wel kan krimpen... geen idee trouwens of dat ook een soort kunststof is, die kunstleren kunnen wel goed tegen wassen.

Is 40 graden niet wat aan de hoge kant? Misschien ben ik zelf voorzichtig hoor, maar als ik alles bij elkaar in gooi, dan zet ik em niet hoger dan 30 graden... wordt net zo goed schoon.