Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Angela schreef:Een enkel gebroken bit is op 1 plaats beweegbaar, en kan daarom een soort V in de mond van je paard vormen, en daarmee in het gehemelte prikken bij onjuist teugel gebruik (scharen). Een dubbelgebroken bit kan dit niet, en is daarom naar mijn mening iets zachter.
meningen zijn erg verschillend, ik rijd nu met een enkel gebroken bit en ga morgen een nieuwe kopen omdat die roest. heb ook een tijdje gereden met corrige bit... mijn paard haar tong is dikker waardoor een gewoon bit pijn doet. nu reageerd ze wel goed op dat enkel gebroken bit. dus twijfel of ik nou een dubbel gebroken bit zou nemen of niet. een Waterford bit lijkt me ook wel fijn. of heb ik dat verkeerd???i Elin_ schreef:Angela schreef:Een enkel gebroken bit is op 1 plaats beweegbaar, en kan daarom een soort V in de mond van je paard vormen, en daarmee in het gehemelte prikken bij onjuist teugel gebruik (scharen). Een dubbelgebroken bit kan dit niet, en is daarom naar mijn mening iets zachter.
maar dubbelgebroken knelt juist meer
Naar mijn mening is het bijde niet zachter of vriendelijker.
Zelf vind ik een ongebroken TRENS , geen stang dus , fijner.
MAAR alleen als je weet dat je een extreem zachte hand hebt .
joy1991 schreef:meningen zijn erg verschillend, ik rijd nu met een enkel gebroken bit en ga morgen een nieuwe kopen omdat die roest. heb ook een tijdje gereden met corrige bit... mijn paard haar tong is dikker waardoor een gewoon bit pijn doet. nu reageerd ze wel goed op dat enkel gebroken bit. dus twijfel of ik nou een dubbel gebroken bit zou nemen of niet
joy1991 schreef:meningen zijn erg verschillend, ik rijd nu met een enkel gebroken bit en ga morgen een nieuwe kopen omdat die roest. heb ook een tijdje gereden met corrige bit... mijn paard haar tong is dikker waardoor een gewoon bit pijn doet. nu reageerd ze wel goed op dat enkel gebroken bit. dus twijfel of ik nou een dubbel gebroken bit zou nemen of niet. een Waterford bit lijkt me ook wel fijn. of heb ik dat verkeerd???i