Zoals sommige van jullie hebben kunnen lezen ben ik sinds vorige week de trotse eigenaresse van mijn eerste pony.
Toen deze pony nog van de manege was, gebruikte ik een kunststof wintec vzh zadel(mijn eigen). Pony was toen mager te noemen en volgens de instructeur lag het zadel toen goed. Nu is de pony behoorlijk bij aan het komen in gewicht en spieren en ik wil een ander zadel. Een leren springzadel.
Maar is dit verstandig nu de pony lichamelijk aan het veranderen is? Pony is 10 jaar.
Van 1-2 manegelessen op de wintec naar nu 5-6 keer in de week begin ik in mijn rug en knieen te voelen, dus ik wil het liefste zsm een nieuw.
Ook ligt de wintec niet optimaal dus voor de pony wil ik het ook veranderen, want ik vind dat het zadel perfect moet liggen en dat doet het nu niet. Om rugpijn bij pony en mij te voorkomen lijkt mij een nieuw zadel kopen de beste optie.
Wat denken jullie? Nu al kopen en dan past het misschien over 3 maanden misschien niet meer en ligt er een gloednieuw duur zadel in de kast, of wachten totdat de pony het gewenste gewicht en spieren heeft?
Brand maar los!