Vraagje touwhalster

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magictwist

Vraagje touwhalster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 13:28

Hallo,
ik heb even een vraag.
ik wil voor mijn (c) pony jaarling een touwhalster kopen.
welke maat kan ik het beste nemen?

kan me voorstellen dat bij de pony de neus erg wijd zal zijn (hij heeft een fijn koppie) maar dat maar shet misschien weer te groot is.
kan iemand mij helpen?

(ik heb ook nog een shet dus mochten jullie mij adviseren een maat shet te kopen en hij is er na een half jaar uitgegroeid. dan kan die naar me shetje!! :D )

hier een foto van de pony!
Afbeelding

Alvast heel erg bedankt.
Groetjes Nikita

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:35

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 13:38

iana schreef:
http://www.touwhalsters.nl/

Hier kan je ze op maat laten maken en nog veel meer ;)

ja maar ik vind het zonde om het op maat te laten maken, hij groeit natuurlijk nog!! :)

amyz

Re: Vraagje touwhalster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:40

Is hardstikke verstelbaar joh! Ik heb m op maat laten maken, maatje shet maar dan met smallere neus (meten is weten ;) ). Heb dat ding al zeker een jaar en past nog steeds prachtig (pony inmiddels 2) terwijl ik geregeld gewone halsters moet vervangen omdat ze op de gekste plekken niet meer passen..

Bovendien maakt het voor de prijs voor zover ik weet niks uit of je op maat laat maken of niet :)

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 13:41

amyz schreef:
Is hardstikke verstelbaar joh! Ik heb m op maat laten maken, maatje shet maar dan met smallere neus (meten is weten ;) ). Heb dat ding al zeker een jaar en past nog steeds prachtig (pony inmiddels 2) terwijl ik geregeld gewone halsters moet vervangen omdat ze op de gekste plekken niet meer passen..

Bovendien maakt het voor de prijs voor zover ik weet niks uit of je op maat laat maken of niet :)

Dankje wel!!

is dat verstellen makkelijk dan? ik heb wel eens een poging gedaan... nou .. dat had ik beter niet kunnen doen :P toen klopte er echt niks meer van!! :o

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:43

Nja, aan de bovenkant sowieso natuurlijk al.. En de neusomtrek zal niet gek veel gaan veranderen (bij mijn pony iig niet) dus als je ervoor zorgt dat het niet achterlijk strak zit... Ik heb er destijds helemaal nooit bij stilgestaan maar mn halster past nog steeds keurig :P

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:43

Ik zou adviseren om een maat pony touwhalster te kopen met overhand knoop onderaan.
Deze kun je gemakkelijk zelf verstellen, mocht het halster nu nog veelte ruim zijn om de neus, dan maak je de lus wat groter en de neus kleiner. Groeit de pony, dan maak je de lus weer kleiner en heb je weer meer ruimte!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:44

Ja dat is waar...ik zou de neusomtrek meten, 2 vingers onder het neusbeen en dan vanop datzelfde punt meten van links naar rechts achter de oortjes door.
Dan heb je toch een idee als je gaat shoppen, of eerst een mailtje met je maten...moet toch kunnen op die manier.
Ik neem aan dat het kan verschillen van ras tot ras.
Maatje Cob zal nog te groot zijn denk ik

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 13:46

Dankje wel allemaal!!! :D

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:51

een vriendin van mij maakt ze ongeveer op maakt.. met nog wel wat speling voor iets groter of iets kleiner.. ze importeerd het speciale touw uit amerika

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 13:54

mocht er trouwens iemand zijn met een leuk fel gekleurd touwhalstertje waar je graag van af wilt!! :D

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:03

ik heb wel een touwhalster knalblauw met roze er lichtjes doorheen.. maar dat is een maatje FULL..

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 14:07

Suusie22 schreef:
ik heb wel een touwhalster knalblauw met roze er lichtjes doorheen.. maar dat is een maatje FULL..

dat past helaas niet !! :P dat is wel echt te groot voor mijn kleintje :D

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:08

maak hem zelf! op google vind je makkelijke uitleg, en je kunt hem zo weer kleiner/groter knopen

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 14:11

juul_hellion schreef:
maak hem zelf! op google vind je makkelijke uitleg, en je kunt hem zo weer kleiner/groter knopen

hmmm... ik weet niet of mij dat gaat lukken hoor!! hhahah... dat is wel heel ver gezocht voor mij!! en hou kan ik aan dat touw komen???

god wat ben ik toch een leek hier in :o

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:41

Laten maken is dan ook stuk makkelijker hoor :+ Kan je er ook gelijk leadrope bij bestellen, vind ik toch wel errug handig, zo'n ding :D

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:43

mijn vriendin maakt ze :P