Mijn paard wordt in de winter geschoren. Als het vriest krijgt ze dan een deken op met een hele hals. Momenteel heb ik de Pagony Tiger. Helaas vallen haar manen hier altijd van uit. Na de winter heb ik dan nog een heel zielig bosje manen over en een stukje manenkam waar invlechten voor concours niet eens meer mogelijk is. Bestaat er een deken die niet schuurt op de manen? Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met een bepaald merk? Zou tijdens de vrieskou een dikke deken met een halve hals ook warm genoeg zijn?
Ik hoor graag jullie ervaringen!
loulou
Geplaatst: 23-08-11 13:36
ik heb goede ervaring met rhino.
Anoniem
Geplaatst: 23-08-11 13:41
Ik heb een shires halsdeken op mijn haflinger gehad. Dat ging ook aardig goed. De hals moet aan de binnenkant gladde stof hebben, niet krap zijn en niet te zwaar. Dan gaat het meestal wel goed. Als het niet vriest haal ik de hals eraf. Groet Brigitte
Horsewear dekens (Halve hals geen ervaring mee, maar hele hals wel. Ik had wel altijd losse hals, dat hij er niet dag en nacht omzit, dan stikken de manen en die blijven in geen een deken goed)
Dank voor jullie reacties! Ik zit momenteel te kijken naar de Shires dekens. Daar heb ik meerdere goede verhalen over gehoord. Er zijn alleen niet zoveel verkooppunten, ben ik achter gekomen.
Hey TS. Ik heb die deken ook en heb hetzelfde probleem. Ik ben ook benieuwd naar een deken die niet schuurt..
_Nicky_1
Geplaatst: 25-08-11 20:48
Ik heb een deken met afneembare hals. Heel handig vind ik. Op stal doe ik hem af en als mijn paard naar buiten gaat, doe ik hem eraan. Of staat je paard 24/7 buiten?
de meiden hier op stal hebben allemaal rambo,, en allemaal nog manen aan het einde van de winter, zijn verschillende type paarden dus zowel korte als lange manen blijven heel