Sinds 3 maanden heb ik een superlieve merrie
Ze is 8 en het is een Elcaro X Emilion
Achtergrond
Toen ik haar uitprobeerde bij de eigenaar liep ze verschikkelijk met koppie in de lucht.
Na overleg besloten haar op proef te laten komen.
Toen ze kwam gelijk de tandarts gebeld. Die constateerde dat ze 2 afgebroken wolfskiezen had en verschrikkelijke haken
Na een paar dagen mocht het bit er weer in en ben ik gaan 'hobbelen' met lange teugel.
2 weken later haar gekocht en laten keuren door de veearts. Die zei dat de linkerkant al genezen was en de rechterkant bijna.
Na enkele dagen bij ons knapte ze helemaal op!! In het begin was ze een beetje afgestompt. Na enkele dagen was ze verschrikkelijk hengstig,
werd héél vrolijk en ging/ gaat er steeds beter uit zien incl appels en beter bespiering enz.
Ze begon met steeds meer uit te proberen en ging mutsen in de bak en als het ff kan wegspringen
. Nu gaat het gelukkig steeds beter en kan ik haar op een 'loer'moment doorrijden en springt ze nauwelijks meer weg. Het is wel een beetje een stresskipje. Wel kan ik alleen met haar naar buiten,
dus het is ook wel een beetje gemuts
Het probleem
Ze is waarschijnlijk veel met slof, martingaal oid gereden. Ik heb een keer de dubbele longen er aan gedaan. En pakte alleen de lijnen aan en ze liep
al met koppie tussen de voorbenen terwijl ik hem nog heel losjes vast had en de rest ook
. Heb ik dus ook niet meer weer gedaan.In het begin ging ze met het bit vast en hoofd in de lucht rond. Maar goed dat ze goed op de zit geageerd
Nu ze wat meer begint te ontspannen en na begint te geven, gaat ze steeds meer met het bit prutsen. Als ik het bit in doe doet ze de mond open en begint met de tong tegen de achterkant van het bit aan te drukken. Na een beetje met bitten geprutst te hebben blijft ze dit toch dien. Ik heb al veel geprobeerd.
Een enkelgebroken watertrend rvs, een enkelgebroken watertrens argentaan, enkelgebroken bustrens, bit die de tandarts aanraadde, dubbelgebroken biustrens met plat tussenstuk en nu een HH Goldbrass. Ze heeft een 12,5 en het bit ligt goed in de mond. Ik heb al hoger en lager geprobeert maar hier wordt het niet anders van.
Nu zit ik te twijfelen wat ik moet doen. Ik zit te denken aan een ongebroken trens of een correctiebit. Ik heb alleen beide bitten nog nooit gebruikt en weet eigenlijk niet zo goed hoe de inwerking is.
Oh ja vergeten, bitloos is geen optie!!!
Hebben jullie tips ideeeën??