Ik ben rustig aan aan het kijken voor een wintec springzadel voor het geval na het inrijden het springen wat voor ons is ik heb dit dressuur zadel van wintec al (deze past met een zwarte boom heel goed op mijn paard) aangezien mijn paard nog niet is ingereden heb ik er nog niet opgezeten wel heb ik op dezelfde van iemand anders gereden en afgezien van de harde zit vind ik het fijne zadels. https://www.reiterlive.de/shop-katalog/ ... ttel-.html
nu zag ik dat op de bovenstaande site de wintec's nogal goedkoper zijn dan in Nederland en heb dus besloten dat mijn springzadel daar eventueel vandaan komt. maar om mijn hele verhaal wat korter te maken welk type is het nou helemaal? En hebben ze allemaal suede kniestukken? https://www.reiterlive.de/shop-katalog/ ... ngen-.html
Ik heb de gladde cair versie. Vind het een fijn zadel voor iemand die niet te fanatiek springt nadeel vind ik dat je er een zweetkont van krijgt. En de flapjes over je beugelriem te stug zijn, daar kreeg ik echt plekken van. Je zit er wel goed stevig in.
jasmijn89
Geplaatst: 26-08-11 08:42
ik heb sinds kort een wintec cair met een gladde zit en suede kniestukken, vind het een prima zadel. de knie stukken vind ik juist wel fijn, zit wel stevig en zacht.
verder heb ik geen last van harde randjes of zweten..
nee daar vragen ze gewoon de nieuwprijs voor (400 euro kaal)
A_R
Geplaatst: 27-08-11 16:55
Ik heb de wintec 500 close contact cair met leder look in newmarket voor mijn paard. Ik vindt het een super zadel! Hij is erg mooi en comfortabel. Ze hebben dus niet allemaal suede knie stukken (dat word ook wel lelijk na een tijdje), de leder looks hebben dat niet. Ik rij er trouwens mee in Spanje in het warme weer en heb er nog nooit een zweetkont in gehad.
xSaarSaar
Geplaatst: 27-08-11 19:19
Edit: dubbelpost
Laatst bijgewerkt door xSaarSaar op 27-08-11 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt
xSaarSaar
Geplaatst: 27-08-11 19:20
Toen ik op zoek was naar een nieuw springzadel heb ik veel goede reacties gelezen over dit zadel!
Heb inmiddels een andere maar ben aan het twijfelen of ik er toch nog eentje aan zal schaffen of niet, aangezien ik niet zo tevreden ben over mn huidige zadel.