Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

rachel_j schreef:aan de ene kant ben ik het met jullie eens, maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat het iets is waar ik "doorheen moet".
Pashon schreef:tja als je het zo gaat bekijken heb je een punt, zelf zou ik het niet doen.
Neem je in ieder geval wel een ervaren paard en ruiter mee voor het geval dat? of ga je moederziel alleen?
nadita schreef:Ik zou idd ook proberen om de paniek de baas te blijven. Mss alleen eerst een stapritje, en een klein stukje draven. Ergens waar het rustig is en waar niet veel verkeer is/komt. Als dat mogelijk is natuurlijk.
En ik rijd buiten altijd met een slofteugel. Hangt normaal altijd los, maar als het nodig is kan ik hem erbij pakken. Met een slof heb je meer te vertellen dan met een Thiedemann. Die van mij is igg zo sterk dat hij gewoon 'dwars door' de Thiedemann heen loopt als hij dat wil. Als de mijne de kop erop zet is er geen houden aan, vandaar dat ik voor een slofteugel kies.
Yamcha schreef:rachel_j schreef:aan de ene kant ben ik het met jullie eens, maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat het iets is waar ik "doorheen moet".
Je moet er ook doorheen, alleen is het verstandiger dat te doen op een plek waar veel minder mis kan gaan, imo. Je hebt er dan ook sneller iemand bij die kan ingrijpen.