zadelmerken met verstelbare/verwisselbare voorboom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flevolander

zadelmerken met verstelbare/verwisselbare voorboom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 17:31

Ik ben erg benieuwd wat er betreft dressuurzadels momenteel allemaal op de markt is met verstelbare of verwisselbare bomen/kopijzers. Uiteraard ben ik wel bekend met kunstofzadeltjes zoals wintec en thorowgood, maar ik doel eigenlijk meer op de kwaliteit zadels en betere merken.. uiteraard zijn meningen en ervaringen ook welkom

Brand los! :j
Laatst bijgewerkt door Flevolander op 21-08-11 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariposa11

Re: zadelmerken met verstelbare/verwisselbare voorboom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:34

symbion dacht ik.. kent en masters iig, KN ook, massimo dacht ik ook, fairfex, bates...

Wieze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:38

Ainsley?

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:34

marise83 schreef:
symbion dacht ik.. kent en masters iig, KN ook, massimo dacht ik ook, fairfex, bates...

Kn, massimo en symbion zeker niet

Kent en masters en fairfax(zelfde fabrikant), Bates, Anky, Busse, pessoa, ruiz diaz, WOW hebben een verwisselbare voorboom.
Ainsley en Equestor(sommige modellen, en vooral oudere) kunnen dmv een sleuteltje verbreed en versmald worden maar haal je dus niet de voorboom eruit, je past hem alleen daardoor aan

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:59

Maar goed dat ik dacht ik erbij heb gezet ;)

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:27

Idd, Bates zijn hele goede kwaliteits zadels. Ik heb zelf de Isabelle Werth en de Innova gehad. (De Innova staat te koop nog overigens)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:31

Ik heb een Kieffer paris excellent, heel fijn zadel met verstelbare boom. Is nu een paar dagen geleden versteld omdat ik een ander paard heb :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:34

Ik heb ervaring met de wintec, thorowgood en de bates en ben over alledrie wel tevreden :j
De thorowgood heb ik op dit moment te koop, maar hij heeft zijn dienst prima bewezen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:35

Knightrider

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:41

CleovG schreef:
Ik heb een Kieffer paris excellent, heel fijn zadel met verstelbare boom. Is nu een paar dagen geleden versteld omdat ik een ander paard heb :)

Kieffer is verstelbaar maar kan je niet zelf doen(en gezien de vraag van TS om een zadel met een verwisselbare voorboom lijkt me dat ze daar op doelt), dat moet door een zadelmaker gebeuren die in bezit is van een speciaal verstel mechaniek.

Knight rider heeft wel een zadel met een verwisselbare voorboom maar dat is een kunstof en niet van de beste kwaliteit(maar wat verwacht je ook voor zo'n prijs)

sharif2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:43

Massimo! Bevalt me uitstekend!! En verstelbaar!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:45

Massimo is tot twee maten te verbreden of te versmallen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:46

Massimo is niet verwisselbaar :n

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:56

Wel verstelbaar zoals de TS vraagt in het topic.
Ik heb zelf twee massimo's waarvan ik bij een de boom heb laten aanpassen.

Kirstten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:00

Ik heb een zadel van Harry's Horse met een verwisselbare voorboom!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:01

Maar niet regelmatig toch?

Michelle0601

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:02

Ainsley heeft verstelbaar :d heb er 1 te koop :D

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:17

Deuber heeft ook dressuurzadels die een verstelbare boom hebben. Heel makkelijk te verstellen met een inbussleutel. Echt in een handomdraai gedaan.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:41

WOW

kopijzer/voorboom verwisselbaar van zeer smal tot heel breed (-1 tot 9)
verder volledig naar de ruiter aan te passen doormiddel van losse delen dus zowel zitting als zweetblad is verwisselbaar
kussen tevens vele modellen en verwisselbaar door het flair systeem volledig op de rug aan te passen, door de lucht zeer goede gewicht verdeling.

Ik ben vreselijk tevreden over wow heb dr 2 paarden onderlopen.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:19

timokyana schreef:
Wel verstelbaar zoals de TS vraagt in het topic.
Ik heb zelf twee massimo's waarvan ik bij een de boom heb laten aanpassen.

Klopt maar dat is maar beperkt(een of 2 maten max) en zeker niet aan te raden om het vaak te doen ivm kwetsbaarheid van de boom.

Sommer of kieffer hebben een boom welke daar meer voor geschikt is(die zijn te verstellen van een boom 27 naar een 36) maar ook daar wordt aangeraden het niet veel te doen omdat je toch stevigheid verliest

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 19:25

Zo! bedankt voor alle reacties tot nu toe! Zijn zeker merken genoemd waarvan ik nog niet op de hoogte was dat deze zadels kunnen leveren die naar de wens zijn zoals ik in mijn openingspost vermeld heb.

aafje87 schreef:
CleovG schreef:

Kieffer is verstelbaar maar kan je niet zelf doen(en gezien de vraag van TS om een zadel met een verwisselbare voorboom lijkt me dat ze daar op doelt), dat moet door een zadelmaker gebeuren die in bezit is van een speciaal verstel mechaniek.

Knight rider heeft wel een zadel met een verwisselbare voorboom maar dat is een kunstof en niet van de beste kwaliteit(maar wat verwacht je ook voor zo'n prijs)

Je snapt inderdaad waar ik naar toe wil, het moet simpel en ook niet te veel extra kosten opleveren. Ik heb een jong paard wat binnen een jaartje onder het zadel gaat als alles mee zit. Gezien het paard nog in de groei is verwacht ik dat ik vaker een zadelmaker er bij zou moeten hebben om te kijken of het zadel niet te smal wordt voor mijn ruin. Het zou prettig zijn als er doormiddel van een ander kopijzer/boom of even verstellen met een inbussleutel voorkomt dat ik elke keer een nieuw zadel moet aanschaffen of hoge kosten maak aan het oprekken van de boom.

Kirstten schreef:
Ik heb een zadel van Harry's Horse met een verwisselbare voorboom!

Harry's horse kan denk ik helaas niet de kwaliteit bieden waar ik naar op zoek ben, maar toch bedankt voor je reactie!

melrovers schreef:
Deuber heeft ook dressuurzadels die een verstelbare boom hebben. Heel makkelijk te verstellen met een inbussleutel. Echt in een handomdraai gedaan.

Nooit gehoord van dit merk, wat voor zadels zijn dit?

Seven schreef:
WOW

kopijzer/voorboom verwisselbaar van zeer smal tot heel breed (-1 tot 9)
verder volledig naar de ruiter aan te passen doormiddel van losse delen dus zowel zitting als zweetblad is verwisselbaar
kussen tevens vele modellen en verwisselbaar door het flair systeem volledig op de rug aan te passen, door de lucht zeer goede gewicht verdeling.

Ik ben vreselijk tevreden over wow heb dr 2 paarden onderlopen.

Ik heb meerdere malen op een wow gezeten, echter kan ik er helaas nog steeds niet echt blij van worden. Begrijp dat er een hoop mensen erg over te spreken zijn, maar ik denk dat het voor mij niet het ideale zadel is.. maar toch bedankt voor je reactie!

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:32

Ik heb inderdaad ook een zadel van Deuber & Partner.
Dit is de Quantum (maar dan met dressuurblad) Echt dat is een heel fijn zadel.
Je kunt je paard heel erg op je zit rijden en alle hulpen komen heel goed door.
Verstellen gaat inderdaad met een imbus sleutel en is heel makkelijk te doen.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:10

[/quote]

Nooit gehoord van dit merk, wat voor zadels zijn dit?

Het is een duits merk, ze maken ook de boomloze Startrekk zadels, verder barokke zadels met verstelbare boom of verwisselbaar kopijzer, een hele lijn westernzadels, endurance zadels en ook dressuurzadels. De dressuurzadels hebben een smalle zit, het zweetblad kan standaard of langer besteld worden en er zijn verschillende mogelijkheden voor de kussens. Ik weet niet of je naar Horse Event komt maar daar heb ik een stand samen met Deuber en Partner (standnummer 80, bij de uitgang van de BIT piste).

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:11

Heb een Passier dress. met PS baum, deze zijn ook (gemakkelijk en degelijk) verstelbaar.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:12

Oh ja, ik heb nu ook een quantum laten maken met dressuurblad en dan zonder het voorboogje zodat er ook KNHS mee gestart mag worden, die komt als het goed is donderdag binnen. Die boom is heel anders dan die van de Maxima.