ikzelf vind ze ook echt niet handig als je dan opstapt dan schuift je hele zadel
_Hyperion_
Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-11 14:17
Sjors493 schreef:
ikzelf vind ze ook echt niet handig als je dan opstapt dan schuift je hele zadel
Oh...okay...dat is ook handig om te weten. Ik ga morgen even een test doen. Heb nl een wederkerig probleem met mijn Jazzmerrie. In de zomer met haar zomervachtje rijdt ze zich door achter de ellebogen. Daar heeft ze vel te veel. Met mijn dressuurzadel is het geen probleem, dan heb ik zo'n anatomische singel en even de plooien stretchen voor het laatste gaatje aansingelen. Maar met mijn springzadel kom ik daar niet mee weg, ook niet met een speciale anatomische singel. Heb al van alles geprobeerd: lamsvelletje er tussen, singels van verschillend materiaal, huid behandelen met kampferspiritus om het harder te maken...noem maar op. Dit laatste helpt even, maar met warmer weer ook niet meer. Gevolg: kapotte plekken op de huid net voor de singel. Heel naar voor het diertje. Nu had ik dus in gedachte om de singelstoten te verlengen en dan mijn dressuursingel te gebruiken, waar ze dus geen last mee heeft. En dat te doen met aan beide kanten zo'n singelverlenger.
Ondertussen heb ik wat beugelriemen bij elkaar gezocht, waarmee ik het principe eerst maar eens ga uitproberen. Maar misschien schuift dat dan ook wel. Ik zal eens zien.
s6801881
Geplaatst: 22-08-11 14:17
als je een stukje naar beneden scrolt staat er:
Citaat:
Productspecificaties
nylon, sterk verlengt ca. 15 cm
Koper
Geplaatst: 22-08-11 17:26
Zadel verschuift helemaal niet bij opstijgen. Terwijl ik toch echt een heel rond paard heb, met aan beide kanten singelverlengers.
Sjors
Geplaatst: 22-08-11 17:28
hestejente schreef:
Zadel verschuift helemaal niet bij opstijgen. Terwijl ik toch echt een heel rond paard heb, met aan beide kanten singelverlengers.
bij mij wel , waarschijnlijk omdat paard eerst buik uitzet en daarna weer inhoud, dus dan snel aansingelen
Koper
Geplaatst: 22-08-11 17:29
Beetje flauw om dan te doen alsof het aan zo'n verlenger ligt, vind je zelf ook niet?