Eskadron beenbeschermers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_DP_

Eskadron beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 22:02

Dag Bokkers! :D

Wie heeft er ervaring met de Eskadron "All round" beenbeschermers(voor-achter) of de Eskadron "Pro-active" (voor-achter) beenbeschermers?
Zijn deze ook geschikt om mee te springen?

Bedankt!

orkaan

Re: Eskadron beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:06

De pro-active is alleen neopreen...bied dus de pees 0,0 bescherming. De All round heeft een harde schaal (staat ook op het kaartje peesbeschermer). De pasvorm is overigens super...zakken niet af en ze worden naar mijn mening ook niet zo heel warm eronder

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:07

Bedoel je die uit mijn profiel? (paard met bles?) Want weet niet hoe ze heten haha!
Ik heb er al 2x aangeschaft, voor en achter, de eerste keer verkleurde het klitteband in de was (roze) maar dat was bij de tweede niet zo. Rijd er elke dag mee en na het wassen zijn ze als nieuw. Ze blijven erg lang mooi en zitten mooi aangesloten. Er zijn maar 3 maten en het is even zoeken wat past (kogel zit vaak krap en pijpbeen zit goed..) Ik ben er erg blij mee!

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 22:10

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:29

ik spring er ook mee :)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:42

Deel van de omschrijving is: "De harde en naar het paardenbeen gevormde kunststof schaal in de binnenzijde van de peesbeschermer zorgt voor optimale bescherming van het paardenbeen."

Voor springen is het verstandig om peesbeschermers te nemen met bescherming aan de achterkant omdat de achterbenen de voorbenen aan de achterkant kunnen aantikken. Zelf gebruik ik deze voor de dressuur.

upendoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:44

Ik heb een witte set allround. :)

Ik spring niet, maar volgens mij kan je dat er ook wel mee. :)

Ik vind ze in ieder geval echt superfijn :)

Foto staat onderaan in mijn profiel!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:51

dit is de beschrijving van de eskadron website zelf : 'De All Round beschermer heeft een sterke neopreen binnenvoering en een zeer sterke kunstlederen buitenkant. De harde schaal, die in de beschermer is verwerkt beschermt het paardenbeen tegen schokken en stoten. De beschermer is eenvoudig aan en uit te doen.
Tevens zijn er bijpassende springschoenen verkrijgbaar.'

voor mij voldoet deze iig voor het springwerk wat ik nu doe, de voorkant van de het been en de achterkant zijn goed beschermd. Mijn paard moet nog volop leren springen, ze loopt soms gewoon hele sprongen omver :o maar tot nu toe nog niks wondjes oid, dus voor het springen kunnen ze zeker dienen. Als ik hoger zou gaan springen of crossen, zou ik wel cross-bescherming nemen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:42

Ik heb de pro actives, gebruik ze alleen nooit :') Geloof dat ik ze een keer gebruikt heb, pasvorm is goed en ze zakken niet af. Ze lijken me niet geschikt om mee te springen.

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 22:07

Goh bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik de "all round" ga bestellen. Ben toch bijna jarig! :D