Zadel aangemeten maar niet goed. Zadel hangt nu maar op stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

N_B_N

Zadel aangemeten maar niet goed. Zadel hangt nu maar op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 21:51

De eigenaresse van mijn bijrijdpaardje heeft voor haar andere paard een zadel laten aanmeten. Dat is ondertussen al wel 4 jaar geleden hoor. Maar ze heeft het zadel dus ongeveer een jaar gebruikt en ze vond wel dat het paard steeds minder lekker ging lopen enz. Toen zei iemand tegen haar dat het zadel helemaal niet goed lag. Ja gelijk maar een ander zadel geprobeerd en zijn rug was dus helemaal naar de knoppen. Paard vind het zadel op zijn rug krijgen nog steeds niet leuk. Gelukkig wel een goed zadel nu. Nu hangt het aangemeten zadel maar een beetje op stal, maar nu vroeg ik me dus af wat we daar nu mee moeten doen? Kunnen we het nog verkopen? De kussen zijn hartstikke hard van het wol dat er in zit. Dus het zadel zal wel helemaal aangepast moeten worden.
Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden, want ik ben wel heel benieuwd

Ik hoop ook dat het hier goed staat, zo niet sorry :o

Ilverette

Re: Zadel aangemeten maar niet goed. Zadel hangt nu maar op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:03

Ja natuurlijk kun je het zadel verkopen maar het is uiteraard wel zo netjes om er bij te vermelden dat de kussens hard zijn geworden. De nieuwe eigenaar kan het zadel dan gewoon opnieuw op laten vullen en laten passen door een goede zadelmaker en dan hoeft het niet slecht te zijn voor een ander paard. Mag ik vragen watvoor merk het is?

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 22:04

Het is een Prestige verder weet ik niet zo veel van het zadel af. Dus als ze het gewoon op internet zet (zij weet wel welke boommaat en inch enz) dan zou ze hem kunnen verkopen?

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 22:06

Oja de kussen waren al zo hard. Zoveel wol zit er namelijk in ^)

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:12

nou idd verkopen met die handel
alle maten en dingen erbij en even er bij vermelden what`s wrong whit the saddle !
(dat de kussen hard zijn ) of gwn dat ie niet meer paste op jouw paard

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:12

Een Prestige is een A merk zadel en dus prima te verkopen op bijvoorbeeld marktplaats. De prijs zou je kunnen bepalen aan de hand van andere advertenties, er staan genoeg Prestige zadels te koop. Het kan bijna niet anders of dit zadel is gewoon verkeerd aangemeten, een Prestige zadel is namelijk geen zadel waarvan je snel vermoed dat het aan de productie ligt. Ik zou er wel bij zetten wat de reden is van verkoop en dat de kussens misschien opnieuw gevult moeten worden. Dat is ook niet zo'n probleem voor een eventuele koper want dat is niet heel kostbaar om te laten doen.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 22:14

Oke heel erg bedankt voor de reacties dan ga ik dat even melden op stal. Het is wel een zadel met een hele diepe zit dus dat verkoopt volgens mij ook best wel goed.

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:15

Prestige is sowieso een zeer gewaardeerd merk dus als je er niet al te veel voor vraagt ben je hem zo kwijt. Maar maak ook niet de fout om hem voor veel te weinig weg te doen want een Prestige houd altijd een basiswaarde. Vergelijk maar even met andere advertenties.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 22:16

oke heel erg bedankt voor je reactie. Weet u anders een ongeveer prijs?

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:31

Zeg maar 'je' hoor ;) Het ligt helemaal aan de kwaliteit van het zadel en het model. Laat maar even weten per privébericht wat het voor zadel is dan kan ik wel een indicatie geven.