veiligheids beugelzooltjes tegen het schuiven in de beugels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gwendolyn38

veiligheids beugelzooltjes tegen het schuiven in de beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 18:45

Hallo allemaal,

Wie heeft er ervaring met matrix ZT290 veiligheids beugelzooltjes?

Ik (39 jaar) heb nu sinds ruim een jaar paardrijles en vind het best een uitdaging om nu nog te leren paardrijden. Ik heb nog regelmatig moeite met een juiste houding van de voeten in de beugels. Hakken zijn niet ver genoeg uitgedrukt, tenen te ver naar buiten en zeker nu ik sinds kort ook in de galoples zit merk ik dat ik in de galop nog wel eens neiging heb om de benen iets op te trekken, waardoor ik dan onvoldoende druk op mijn beugels heb en ga schuiven in de beugels. Omdat ik het toch al zo druk heb met het letten op mijn rij-techniek dacht ik dat het wat meer ontspannen zou rijden als ik iets tegen dat schuiven in de beugels zou hebben. En nu kwam ik dus dit tegen op het internet en vroeg mij af hoe dat werkt. Het werd mij ook niet duidelijk of het aan de laars of aan de beugels bevestigd moest worden. Omdat ik op manegepaarden rijd weet ik dan ook niet of dat makkelijk en snel te bevestigen is. Want als het dus aan de beugels bevestigd moet worden, moet ik het er dus ook elke keer weer afhalen.

Hoor graag van jullie, andere tips ook zeer welkom

groetjes

Wendy

Erna_

Re: veiligheids beugelzooltjes tegen het schuiven in de beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:07

Zo te zien moet het aan de beugel worden vastgemaakt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:17

In principe is dit gewoon een beugelblokje met een korf er aan , om te voorkomen dat je hele voet tot aan de enkel door de beugel schiet waardoor je vast komt te zitten in de beugel.

Hier heb je dus alleen iets aan als je regelmatig vast zit in je beugels omdat je voet er te ver doorheen geschoten is.

Een simpele manier om de beugels aan je voeten vast te maken : een simpel post-elastiek ! Snel , simpel , goedkoop , werkt goed , en veilig :)

tamary

Re: veiligheids beugelzooltjes tegen het schuiven in de beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:24