wat de tittle ook al zegt 'kleinprobleempje met het bit' als ik scott vraagt houd die zn bit vast en echt goed vast.
hoe ken ik voorkomen dat die zn bit vast houdd ?
METVRIENDELIJKEGROET
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
JoviBan schreef:xxconchita schreef:hij is moeilijk te vragen hij houd zijn bit vast dat je kan doen wat je wilw ant hij heeft hem gewoon vast met zn tanden of kiezen ik weet het niet !
Wat vraag je dan precies? Wat moet hij doen, volgens jou, en waarom?
En hòe vraag je het?
Leg het eens uit.
haha En denk eraan hij kan het alleen vast houden als jij het vasthoudt. Het is altijd vragen en los. maar uiteraard niet ´zagen´! Lekker laten draven op de volte met lange teugel. Eerst ontspanning en dan buiging. En hulp vragen aan instructrice. Succes ikke_draver schreef:sanso schreef:dus de tong word dan gewoon vastgezet?? als ik het begrijp?
kunnen ze dan nog wel slikken enzo?
ja de tong zit ietsjes vast.
wel kunnen ze gewoon slikken.
ze kunnen hem alleen niet over het bit doen.
of met de tong het bit wegduwen naar de kaken
ikke_draver schreef:ze hebben bij dravers ook wel eens een strookje zeemleer die ze zacht maken.
die doen ze een slag om de tong heen, en dan maken ze de uiteinden aan het bit vast.
edit: voor zover ik weet is dit geen mishandeling. ( zo wel zeg t maar )
MLoeser schreef:als ik de foto in je profiel zie denk ik dat je hem kunstmatig in de krul rijd, en niet van achter naar voor zoals je hoort te doen om aanleuning (aan de teugel) tot stand te brengen.

xxconchita schreef:Dankjullie wel , ik weet dat ik er ook niet klaar voor bent maar ik doe oefen wedstrijd volgend jaar starten ! Bedankt voor al jullie tips ! En ik ga zeker niet met scherper bit rijden ik ben daar on ervaren over ! Ik ga hem beter proberen te laten lopen ! Over 2 weken is me insturctrice er weer ! Allemaal bedankt