[WN] Zadel meenemen uit Amerika na reis ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkee

Zadel meenemen uit Amerika na reis ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 08:12

Heeft iemand hier ervaring mee?
Past natuurlijk niet in een koffer en hoe zit dat met de douane?

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:38

Vriendelijk goedemorgen zeggen, en rustig doorlopen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:40

LOL, het is iig de goedkoopste manier :)

Je kúnt de gok nemen en glashard zeggen dat je niets hebt om aan te geven, maar als je er uit gehaald wordt ben je de sjaak.
Safer is het om gewoon eerlijk te zijn en zeggen dat je een zadel wilt invoeren. Netjes de aankoopbon laten zien en dan gaan zij een bedrag berekenen wat je moet betalen.
Heb je een nieuw zadel gekocht dan is het handig als je meteen de USA-tax terugvraagt omdat je nl voor Nederland weer opnieuw BTW moet betalen (en dubbel is niet nodig :D )
Is het een gebruikt zadel dan heb je vaak geen aankoopbon en gaat de douane gokken wat het waard is.
Een simpel geschreven briefje van de verkoper met de betaalde prijs is dan vaak ook voldoende.

quarterH

Re: Zadel meenemen uit Amerika na reis ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 08:34

ik heb het gedaan. in grote doos, wat paardendekens eromheen als bescherming (in de boos) goed dichttapen en klaar. gewoon doos + al je andere bagage (want je gaat echt wel meer kopen haha) op je karretje en vriendelijk doorlopen :-)
als veiligheid had ik wel een bonnetje dat ik de spullen gebruikt van iemand had gekocht voor net onder de invoerwaarde.... just in case... maar ik ben er zo mee door gelopen.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 09:03

Hmmm, het klinkt te doen dus. Eerst nog maar eens zien of ik wel iets moois ga tegenkomen daar.
Vriendlief wil vast andere dingen doen dan alleen maar western stores bezoeken, helemaal omdat we hier toch al vlakbij Arthur's zitten :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:42

Alleen al qua prijzen is shoppen in de USA toch véél leuker :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:19

ik heb een zadel NIEUW in usa gekocht voor 450 DOLLAR (roughout trainingszadel) en gebruikt bij arthur 500 EURO voor teruggekregen bij inruil.
goede deal toch?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:02

Maar wat moest je bijbetalen voor je nieuwe zadel en wat had dat in de VS gekost ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:31

het ging erom dat zelf een zadel meenemen uit usa altijd een stuk goedkoper is dan ze hier kopen.
want geloof me, arthur heeft dat zadel echt niet voor 300 euro weer doorverkocht hoor :-)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:56

Als ze bij hem voor 1000 nieuw liggen hoeft ie dat ook niet ;)
Maar een zelf meegenomen zadel kan idd een aardig opstapje zijn naar een volgend zadel :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:58

Wil wel even de waarschuwing geven dat als je gewoon door de niks aan te geven poort loopt ipv aangifte te doen, en ze pakken je, en een behoorlijke boete krijgt bovenop de invoer en belasting die je alsnog moet betalen! En die is niet niks.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 15:08

Mijn vriend had aantal van zijn horloges meegenomen en wij hadden allemaal een extra controle. Het is dat hij de orginele bonnen in de doosjes erbij bewaard anders had hij er invoerbelasting over kunnen betalen omdat hij niet kan aantonen dat hij ze niet in (ons geval) portugal had gekocht. Dus zou zorgen dat je alles voor elkaar hebt als je iets meeneemt. :P

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:46

Hahahahahaha

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 12:05

Zadels, chaps, pad, etc. al heel veel in de koffer/ tas meegenomen. Gewoon doorlopen, niks aan de hand. Nog nooit problemen gehad, Zelfs 1 keer met een vloerkleed onder mijn arm doorgelopen; geen haai die er naar kraaide!

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:48

Ik heb ook nog nooit een haai horen kraaien, een haan daarentegen... (Flauw ik weet het).

Wij vliegen aanstaande vrijdag naar Amerika!

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:13

inge_aryn schreef:
Ik heb ook nog nooit een haai horen kraaien, een haan daarentegen... (Flauw ik weet het).

_O- hahaha. Ik lig hier helemaal dubbel

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:17

Ik heb weleens gehoord van mensen die regelmatig naar Amerika gaan en daar Uggs en spijkerbroeken en de hele reutemeteut inkopen, dat ze het via de post versturen!
Misschien dat je op die manier de hele controle ontloopt??
Succes in ieder geval!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:40

De controle wel maar de invoer en btw niet ;) Zover ik heb begrepen is ook de NL post nu een stuk fanatieker kwa poststukken uit het buitenland. Vroeger kreeg je nog wel eens een paket er zo doorheen, maar ik heb begrepen dat dat nu ook al een stuk moeilijker is geworden. Hier in Dld lukt je dat echt niet :n |( Hier wordt echt alles gecontroleerd en komt er niks zomaar doorheen.

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 12:26

Volgensmij kan je het gewoon doen hoor. Wat wel verstandig is om al vanuit nederland bijvoorbeeld een engels zadel met te nemen en dan in amerika dumpen, en dan een westernzadel mee terug nemen. Dan heb je in NL nameliijk al aangegeven dat je een zadel als bagage bij je hebt, en hoef je op de terugweg dus geen invoerkosten te betalen ! Ze weten toch niet wat voor een zzadel je mee hebt genomen, een zadel is een zadel toch... :j

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:08

Wij hadden twee zadels in de koffers. In winkel USA gevraagd om een bon uit te schrijven voor de helft van de prijs. Was 'no problem'. In schiphol naar poortje gelopen om het netjes aan te geven, geen douane te vinden :D Tja, toen maar door het groene poortje. Wil je eindelijk eens je goede gedrag tonen O:)