zadel vraagje.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liefmeisje21

zadel vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 20:24

ik heb al eerder een topic geopend maar ben toch weer een stapje verder.
ik heb vandaag even goed gekeken naar mijn fjord zijn rug en ook opgemeten.
nu heeft hij een vrij korte rug en ik had al een wintec 17.5 inch maar die was dus te lang.
nu heb ik zijn totale ruglengte opgemeten en dat is van schoft tot staart 108 cm en van
schoft tot 18de rib 45 cm. ik zit heel sterk aan boomloos te denken maar ben bang dat dit
ook te lang word. aangezien ik er nog niet teveel geld in wilt steken omdat hij pas 3 is en nog
vollop aan het groeien is vraag ik mij dus af wat het beste op hem zou passen. dus miss. is er iemand
onder ons met ook boomloos of ander zadel met ook een fjord of paard met korte rug die mij hierover
kan informeren.

oja de een zegt dat hij nog wel in lengte gaat toenemen zijn rug en de ander zegt weer van niet.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:30

Misschien een Thorowgood cob type? Die zijn korter dan de wintecs, speciaal voor koudbloeden en met een verstelbare voorboom.

Dilan1993

Re: zadel vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:10

Gediplomeerd zadelmaker laten komen, goed laten opmeten en er duidelijk bij zeggen dat je paard een korte rug heeft en dat je zoekt naar een zadel met korte kussens ;)

Denk dat een zadelmaker deze vraag beter voor je kan beantwoorden dan wij bokkers van achter de pc.