Bescherming bij springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

Bescherming bij springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 11:22

:wave:

Mijn vraag; met welke beenbescherming springen jullie en waarom?
Ik ben sinds kort begonnen met springles en wil eventueel in een later stadium ook wedstrijden gaan starten.
Op dit moment spring ik met een setje van BR, maar Veradus heeft erg mooie 3-1 bescherming, vooral het omsluitende spreekt mij aan hoewel het schijnt dat sommige paarden dan eerder de beentjes latan hangen. :P

Wat zijn jullie ervaringen? En waarom hebben jullie voor een bepaalde combi van bescherming gekozen?

MelanieB

Re: Bescherming bij springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:18

Ik heb Veredus peesbeschermers, volgens mij Olympic. Rondom. En springschoenen.

Ik doe geen 3 in 1 om juist om wat ik ook in andere topic zei; je wilt dat ze beschermt zijn bij de pees, maar om de voorkant geen pijn te doen moeten ze hun benen optillen. :)*

Ik spring thuis verder altijd met simpele Pagony peesjes rondom en springschoenen, zijn mn trainings setje zegmaar. :) De veredus set is echt voor alleen wedstrijden. :)

PentaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:21

Ik spring niet vaak en juist daarom spring ik met crossbeschermers (beschermen ook de voorkant van been). Ik denl dat wij als combinatie net wat vaker misspringen (omdat we niet zp geoefent zijn).

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:23

Juist als ze onervaren zijn (wel laag blijven dan) geen dichte beschermers. Zo leren ze namelijk nooit hun benen optillen, want het doet ze geen pijn, dus waarom dan moeite doen. :)
Mijn paard weet ook heel goed wanneer ie zn crossbeschermers omheeft, hij kan dan net wat lakser achter worden (met bijv een simpele boomstam die breder is), omdat er toch een harde plaat omzit.

BanjerLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:19

Ik spring alleen maar op de manege dus daar kan ik eigenlijk geen bescherming om gaan doen bij paarden die dat normaal niet hebben, dus daar springen alle paarden met wat ze normaal omhebben, wat gaat tot peeskappen voor en strijklappen achter tot helemaal niks :+

wouterfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:31

Ik spring of met Veredus Olympic beschermers of met Prestige leren beschermers zowel voor als achter.
De leren beschermers echter wel zonder bont.

Gewone BR peesjes zijn eigenlijk ook ruim voldoende.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:56

Ik spring met Pees & kogelbeschermers van Pagony
Ze zijn precies het zelfde als BR.. Maar dan 10 euro goedkoper..

Wilke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:58

Ik spring met hh of pagony peesbeschermers
makkelijk in onderhoud en niet hele duur
doe ze gewoon in de wasmachine

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:01

tijdens de training spring ik met peesjes en springschoenen en op wedstrijd heb ik ook strijklappen om... maar das meer omdat ze dan ook op de trailer staan en ik het fijner vind dat ze dan ook wat beschermt zijn...

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:32

ik spring altijd gewoon met die vanb br :D zijn erg fijn en blijven goed om mn paard zn been zitten :o

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:14

Gewoon peesbeschermers, om dezelfde reden als MelanieB.
Mijn pony is van nature al behoorlijk laks! Wanneer ze haar benen nu niet goed optilt voelt ze wel een stootje tegen d'r benen waardoor ze beter haar benen leert op te tillen.

Maar goed, ik spring toch bijna nooit. :=