wat voor inch zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska88

wat voor inch zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 15:49

Volgende week komt iemand voor een zadelpasservice
Ben erg benieuwd wat hij mij/mijn pony aanraad voor zadel

Maar nu vroeg ik me eigenlijk ook af
wat voor inch raden jullie mij aan?

ik ben 167 lang en 47 kilo (ben 23 jaar dus groei ook niet meer:P)
ik rij nu met een 18 inch zadel en verzuip hier totaal in!
(zadel zat bij pony, maar vind het zadel ook te groot voor zijn korte rug)
voorheen reed ik op een pony van een meisje van 10 jaar zei hadden een, volgens mij, 15 inch zadel.
en dit zat best wel stevig, kon geen kant op met mijn kont :P
Maar stel dat ik toch nog iets groei dan past het natuurlijk niet meer!

zelf zat ik te denken aan 17 inch? of is dat nog te groot?
Ben gewoon erg benieuwd wat jullie mij aanraden

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: wat voor inch zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:00

15 is echt te klein, dat je stevig zat is in dit geval geen goed teken, want dan ligt jouw gewicht op de verkeerde plek op de paardenrug.

17 is vrij standaard, dat is vast wel goed.

Wat is je kledingmaat van broeken? Dat zegt net iets meer dan gewicht of lengte.

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 16:16

misschien was het ook 16 inch hoor weet het niet zeker.

Kleding maat van broeken is 34/xs met een beetje geluk anders moet ik in de kinder afdeling neusen
Heb zaterdag eenbroek gekocht maat 158

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:18

Pfoe wat een klein meiske ben jij :))

Ik zou de zadelmaker eens vragen wat hij vindt, maar ik denk dat hij ook aankomt met 17 inch, daar kun je met jouw maat niet fout mee gaan.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:20

Mariska88 schreef:
voorheen reed ik op een pony van een meisje van 10 jaar zei hadden een, volgens mij, 15 inch zadel.
en dit zat best wel stevig, kon geen kant op met mijn kont :P

dus dat zadel is echt te klein voor je ;)

ik denk dat je even moet gaan passen. Een 16/16,5" zou misschien net wat fijner zitten voor je, maar die zadels zijn in Nederland bijna niet te krijgen, en al helemaal niet verkrijgbaar in goede kwaliteit. Daarom raad ik je persoonlijk aan eens een 17/17.5" zadel uit te proberen. Haal er een goede zadelpasser bij, die kan kijken of het zadel goed zit voor jou EN je paard! Daarnaast kan je meerdere zadels proberen. Van het ene merk zit je niet lekker in een 17" en van het andere merk weer wel. Ook de diepte van de zitting en de aanzet van de wrongen zijn voor jou van belang. een diepe zit maakt een 17" zadel voor jou, waarschijnlijk, al een stuk prettiger. Omdat je -naar verhouding- vrij lange benen hebt, moet je een goede wrong hebben die je op de juiste manier ondersteund: de knie moet in de wrong vallen, niet eroverheen.

Denisedewith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:25

Het handigste is om gewoon wat zadel te proberen en te voelen wat het prettigste zit.

Je moet niet 'vast' zitten in het zadel maar het is ook niet de bedoeling dat je alle kanten op vlieg!

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:34

Ik heb dezelfde broekmaat als jij. In een 16'' euroriding pas ik nog goed, maar dat kan niet lang meer, ik zou het nu niet meer aanschaffen. Ik heb ook een 17,5'' maar die valt erg klein, meer als een 17. Dus ik denk voor jou ook 16,5/17''.
Succes met je zoektocht.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:37

16,5/17 inch moet wel in de richting komen denk ik. Dan heb je ook nog een redelijke maat mocht je hem ooit weer willen verkopen. Overigens zijn die best wel te verkrijgen hoor in nederland, ook in goede kwaliteit. Sowieso verkopen Euroriding en Prestige al regelmatig die maat zadels.

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 16:51

zat ik met mijn 17 inch nog niet zo gek gegokt.
Wil ook een zadel met een diepe zit en stevige kniewrongen

Ben erg benieuwd wat die man van de zadelpasservice gaat zeggen

zoiets zoek ik dan. Diepe zit, stevige kniewrongen :)
Afbeelding
Afbeelding

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:55

Ik hoop we dat je die zadels niet koopt, want dat is interhippique, absoluut geen goede kwaliteit! Die zijn vaak scheef, slecht opgevult oid, en als ze dat bij aanschaf nog niet zijn, zijn ze dat na een jaar wel.

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 16:58

nee ik laat gewoon gewoon die man komen
en ben ook benieuwd wat hij aan zadels heeft die passend zijn voor mij en mijn pony :)
maar ben gewoon even aan het rondneusen wat er allemaal is..

Maar dat is niet best dat ze naar een jaar al schreef zijn.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:54

Dat zijn idd de laagste prijs, laagste kwaliteit zadels die je kunt kopen..
Wat is je budget, als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:36

Mariska88 schreef:
nee ik laat gewoon gewoon die man komen
en ben ook benieuwd wat hij aan zadels heeft die passend zijn voor mij en mijn pony :)
maar ben gewoon even aan het rondneusen wat er allemaal is..

Maar dat is niet best dat ze naar een jaar al schreef zijn.

Ik hoop niet dat je die man van interhippique laat komen? Die heeft bij een kennis van mij een erg slecht passend zadel verkocht.. Iig naar mijn mening dan..

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 18:38

nee er komt iemand hier uit de buurt
(woon bij steenwijk)

prijsklasse is wel laag. wil geen 1000 euro betalen voor een boscross pony het zo maar ff te zeggen..
maar ene goede 2de handse hoeft natuurlijk ook niet duur te zijn
en deze man heeft ook verschillende 2de handse zadels dus gewoon even afwachten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:41

Mariska88 schreef:
nee er komt iemand hier uit de buurt
(woon bij steenwijk)

prijsklasse is wel laag. wil geen 1000 euro betalen voor een boscross pony het zo maar ff te zeggen..
maar ene goede 2de handse hoeft natuurlijk ook niet duur te zijn
en deze man heeft ook verschillende 2de handse zadels dus gewoon even afwachten :)

En heb je al aan boomloos gedacht? Ben er zelf geen fan van als je intensief wil rijden. Maar als je alleen maar boshobbelt. Kan het misschien een mogelijkheid zijn

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 20:46

Dacht ik ook gelijk aan, voor heerlijke buitenritten kan je met een BF cheyenne ook super uit de voeten :j En valt dan ook zeker binnen je prijsklasse!

missdressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:32

je moet nog een hand tussen je achterwerk en je lepel kunnen steken om een passende zadel te hebben

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:38

Inchmaat ligt ook heel erg aan het zadel hoor!
Ik heb broekmaat 36, ben 1.67m lang en heb een 16,5" zadel.
Zadel valt echter als een 16,7''. Ik had ook nog wel in een 17'' gepassen, maar ponylief heeft een korte rug en in dit geval scheelde 16,5'' en 17'' een heleboel! :)

Wilke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:53

Ik denk dat je toch gewoon op allemaal zadels moet gaan zitten
Alle merken zadels vallen toch weer verschillend
BF zadels hebben weer hele andere maten daar moet je denk ik maat 1 van hebben misschien dat 0 ook nog wel goed zit
succes

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 12:21

Ik hoop niet dat je die man van interhippique laat komen? Die heeft bij een kennis van mij een erg slecht passend zadel verkocht.. Iig naar mijn mening dan..[/quote]

Als er om welke reden dan ook twijfels zijn over de juiste pasvorm van het zadel, dan is het beter dat uw kennis contact opneemt met Interhippique of de zadelmaker. Vanzelfsprekend houden wij “de vinger aan de pols” met de onafhankelijk werkend zadelmaker van de zadelservice en met de klanten die gebruik hebben gemaakt van de zadelservice. Wij hebben tot op heden alleen vele positieve reacties ontvangen van de klanten over de service en deskundigheid van de zadelmaker. Mocht er iets niet naar wens zijn dan hoort Interhippique en zeker ook de zadelmaker dat graag. Zodat er actie ondernomen kan worden, bijvoorbeeld in de vorm van een na controle en beoordeling, eventuele aanpassingen of omruilen. [ Een en ander in overleg met de klant] In ieder geval wordt dit serieus bekeken en in overleg met de klant voor 100% naar tevredenheid opgelost.

Anja Vroomans
Interhippique

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:13

Hyposjuhhh schreef:
Ik hoop we dat je die zadels niet koopt, want dat is interhippiquet! Die zijn vaak scheef, slecht opgevult oid, en als ze dat bij aanschaf nog niet zijn, zijn ze dat na een jaar wel.

Er is zeker niets mis met de prijs/ kwaliteit verhouding van deze zadels. Vanzelfsprekend niet te vergelijken met de duurdere zadels, die Interhippique ook in de collectie heeft. Maar prima geschikt om mee te beginnen, voor inrijden of beleren, recreatief gebruik of paarden in de groei of om een begin te maken met de wedstrijdsport. Iedereen wordt eerlijk voorgelicht over de verschillen tussen de duurdere en goedkope zadels en de gebruik doeleinden waar zij voor geschikt zijn En natuurlijk zijn er verschillen. Na aankoop kan de klant het zadel en de pasvorm laten beoordelen door een zadelmaker. Niet tevreden is geld terug. Of een zadel nu goedkoop is of duur, regelmatig een zadel check blijft belangrijk, zodat er indien nodig wat aanpassingen gedaan kunnen worden aan het zadel. Scheefzakken na een jaar heeft niets te maken met de prijsklasse van het zadel. Dit kan gebeuren met dure merk zadels en met zadels in de lage prijsklasse. Dit kan verschillende oorzaken hebben, maar zegt verder niets over de kwaliteit. Lage of hoge prijsklasse: regelmatig een zadelcontrole door de zadelmaker blijft belangrijk en daarmee kunnen dergelijke problemen voorkomen worden.

Vriendelijke groet,
Anja Vroomans
interhippique