ik zit te kijken voor een boomloos zadel maar zit eigenlijk te twijfelen tussen de cheyenne en de cherokee. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar jullie eraringen over deze zadels.
Het grootste verschil tussen de Cheyenne en Cherokee zijn de kniewrongen op de Cherokee. Dat is echt iets dat je merkt met rijden , voor de rest is het verschil vooral in het uiterlijk...dus het is maar net wat je meer aanspreekt
Ik heb zelf voor mijn merrie gekozen voor de Cheyenne, maar dit vooral gebaseerd op het westernrijden. Ik vond de Cherokee meer dressuur/engels, en ik miste zelf de kniewrongen niet na een paar jaar westernzadels. Ik kan me wel voorstellen dat de Cheyenne weinig steun geeft zonder kniewrongen, als je wel engelse zadels gewend bent!
Ik ben van een gewoon veelzijdigheidszadel overgestapt op een Cheyenne van Barefoot, en moet zeggen dat ik nu veel lekkerder rij en had weinig moeite met de overgang. Het ligt er maar net aan of je er buitenritten of dressuur mee wilt rijden
liefmeisje21
Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-11 16:01
ja eigenlijk een beetje van alles haha. hij is net 3 jaar dus we rijden nog niet echt op hem. hij is wel zadelmak maar willen dit graag erin houden door soms even op hem te gaan stappen enzo. maar in de toekomst willen we lekker met hem naar buiten gaan en ook dressuren maar ook springen.