Veiligheidshalsters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NadiaM

Veiligheidshalsters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 10:43

Iemand ervaring met veiligheidshalsters?
Zag er op de site van de paardendrogist 2 staan.
Misschien zijn er nog meer die ze verkopen?

Zoek een halster wat in de wei en stal om kan blijven.

Mijn paarden gaan vanuit de stal gelijk de wei in.
Maar met binnenhalen is het wel makkelijk als je ze beet kan pakken om ze
naar de juiste stal te begeleiden.

Zijn weleens eigenwijs :o !

Hoor graag jullie ervaringen met deze halsters.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:03

goede ervaringen met de halsters van kavalkade. Elastiek kopstuk en neusriem, als ze ergens achterhaken schiet het los. Maar stevig genoeg om paard gewoon mee naar stal te leiden, schiet niet los als ze naar een plukje gras duiken. :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:06

Ik heb die elastic van Kavalkade gehad, fijn halster, maar geen ervaringen met het veiligheidsgedeelte hoeven hebben (gelukkig)

Die van Eskadron ziet er erg mooi uit voor op de wei. :j

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 11:12

Oke fijn dat heb ik nodig.

Maar las verhalen dat ze snel losschieten, maar valt dus wel mee.

swatch schreef:
goede ervaringen met de halsters van kavalkade. Elastiek kopstuk en neusriem, als ze ergens achterhaken schiet het los. Maar stevig genoeg om paard gewoon mee naar stal te leiden, schiet niet los als ze naar een plukje gras duiken. :D

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 11:28

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:01

Ik heb er eentje van Kavelkade met elastiek. Werkt prima hoor! Met leiden blijft schiet hij niet los.

pmarena

Re: Veiligheidshalsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:04

Kavalkade halster heb ik ook gehad , of ligt nog ergens waar ik hem ooit weer tegen ga komen :P

Heel mooi en fijn ding , maar NIET tof als je bvb. spelende ruinen hebt , die bij elkaar het spelletje ontdekken van het vastpakken van het halster , uitrekken....en weer terug tegen de kop laten klappen :+

ERG leuk voor de spelende ruin , dat wel :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:06

Vreselijk ding die van kavalkade :P Was zo veilig dat het niet eens op zijn hoofd bleef zitten hahaha, hij kreeg het halster zelf binnen een minuut af :+ En ja, ik had het echt goed strak gedaan haha

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:26

pmarena schreef:
Kavalkade halster heb ik ook gehad , of ligt nog ergens waar ik hem ooit weer tegen ga komen :P

Heel mooi en fijn ding , maar NIET tof als je bvb. spelende ruinen hebt , die bij elkaar het spelletje ontdekken van het vastpakken van het halster , uitrekken....en weer terug tegen de kop laten klappen :+

ERG leuk voor de spelende ruin , dat wel :=

Spelende ruinen zijn inderdaad een funest voor die dingen hahaha! Ik vond het al zo vreemd dat zijn halster telkens op half 11 hing sinds er een ondeugende ruin bij was gekomen :D

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 08:58

Spelen doen ze bij mij niet echt, eten is belangrijker haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:39

Maar die van mij kreeg het gewoon met rollen af := Had ie een handigheidje voor bedacht :+
En ja, het zat echt strak genoeg :P

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:47

Ik heb een BMB halster gehad met leren tussenstukje. Een fijn halster.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:50

vuurneon schreef:
Maar die van mij kreeg het gewoon met rollen af := Had ie een handigheidje voor bedacht :+
En ja, het zat echt strak genoeg :P

Ach als een paard echt wil krijgt hij een gewoon halster vaak ook nog wel af dus een halster wat er voor gemaakt is om los te komen is natuurlijk een eitje.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:01

hihi nou die van mij had nog nooit eerder een halster af weten te krijgen of uberhaupt geprobeert, maar ja... als ze het eenmaal doorhebben is het echt een eitje! Elastiek rekt braaf mee als je goed met je hoofd over de grond rolt := Veilig was het iig wel!
Dus het werd toch een gewoon halster die op 3 punten versteld kon worden zodat ie echt was vastgesnoerd, niet veilig maar het moest ivm operatie (er kwam een halve muilkorf aan) wel zeer noodzakelijk. Gelukkig dat ik het veiligheidshalter al voor de operatie had uitgetest of het werkte haha.
Sja, paarden :+ Ze blijven je elke keer weer verbazen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:30

Ik heb ook wel eens gehoord van iemand met een paardje , handig ding , weet niet meer wat het was , draver of Arabiertje ofzo dacht ik :)

Die was dus ook aan het klooien om het halster af te krijgen , ermee wrijven langs het voorbeen enzo , en die had het gepresteerd om een voet tussen halster en hoofd te krijgen !

Dan weet je ook niet wat je ziet als je op de wei komt :=

Dit zie je bij normale halsters ook wel eens gebeuren , ik vind het superknap als een paard dat voor elkaar krijgt !

Gelukkig bleef het dier er vrij gelaten onder en stond snielig te wachten tot 'ie bevrijd werd , hihi.

Het blijft gewoon link , een halster. Zelfs een veiligheidshalster zal op 1 of andere bizarre manier nog wel problemen kunnen geven , ze kunnen op zulke idiote manieren in de problemen komen die knollen , echt niet normaal :P

Ik heb zelf een heel simpel katoenen halstertje liggen van rond touw. Katoen is niet zo gek sterk , wel heel lichtgewicht en lekker zacht , het is zeg maar zo dik als een ouderwets katoenen halstertouw en zit vrij strak rond het hoofd , weinig ruimte ertussen maar opoe kan wel fatsoenlijk grazen :)

Mocht ze toch eens vast komen te zitten dan verwacht ik dat het touw vrij snel doorknapt als ze gaat trekken , en ook niet zo snel zal gaan snijden tijdens dat trekken omdat het nog best dik is.

Rena heeft nooit een halster om op de wei hoor , maar het kan wel eens handig zijn voor het 1 of ander en dan heb ik hem hangen.

Ik heb in de voorraad een aantal veiligheidshalsters van Barefoot liggen en die zijn ook wel heel mooi , maar voor even snel zou ik toch eerder het katoenen halstertje pakken. Daar zitten ook geen metalen delen aan die zo irritant gaan rinkelen en tinkelen zoals bij zoveel halsters , is lekker simpel op te bergen want het neemt geen ruimte in , je frommelt het zo op een hoopje zo groot als een paar sokken , erg handig als je het toch vrijwel nooit gebruikt en niet nog meer rommel op een hoofdstelhaak wilt hangen :P

Gekocht bij Kraemer-pferdesport in Duitsland :)