[WN] Amerika welke ruitershops/evenementen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

inge_aryn

Amerika welke ruitershops/evenementen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 09:23

Ik ga eind augustus voor 3 weken naar Amerika. We landen in Dallas Texas en gaan daarna door naar Oklahoma. We gaan ook nog door Kansas naar Nebraska. We gaan daar op familiebezoek en hebben de reis afgelopen week pas geboekt.

Ik heb al even op internet rondgespeurd naar evenementen met paarden en ik wil daar natuurlijk ook wat ruitershops bezoeken. Gezien het korte tijdsbestek van de voorbereiding hoop ik dat jullie nog wat tips hebben van wat te zien/doen en natuurlijk naar welke ruitershops ik zeker moet gaan.

Ik wil in ieder geval beenbeschermers (3 in 1) aanschaffen. Wat zijn nog meer aanraders.

Diaz

Re: Amerika welke ruitershops/evenementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:17

Een gave pad van prof. choice ofzo? die kosten in dollars al minder dan in euro's, en dan nog omrekenen! leuk koopje!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:20

gewoon ALLES! haha
ik wordt gek als ik in usa in een tackshop ben haha!

je moet eens kijken op pards, KO trading, sstack en er zijn er nog veel meer waar ik nu niet op kom!
als je zoekt op de sites van bv aqha en nrha kun je vast wat grote evenementen vinden. er zijn nu verchillende grote events daar (world shows, futurity's ed)

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 05:36

Dallas en omstreken is het westernmekka met tal van leuke shops en grote ranches dus je kan je giga uitleven.
Wat ik altijd doe als we in Amerika zijn is gewoon de Yellow pages erbij pakken die liggen standaard in elke hotelkamer en zoeken op tackstores, saddles, horses enz. en je vind vanzelf de winkels, adressen even opschrijven of gewoon het boek meenemen en in je Tom zetten en je rijd er zo heen.Zo heb je een leuk dagje shoppen.
Wij zijn net 2 dagen terug uit de states, alleen waar wij waren zijn bijna geen westernshops en paarden we waren in Alaska, gelukkig de laatste dag nog eentje bezocht maar de opbrengst was karig, n.l. een roze voerschep en een flesje met een soort medicijn voor schaafwondjes e.d.
Maar geeft niets heb genoeg troep hier liggen en er waren gelukkig wel veel dierenwinkels dus de katten en hondjes hebben we wel kunnen verwennen :+

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 09:02

Bedankt voor alle tips! Ik was nu alleen op de zoekterm 'westernstore' aan het zoeken, maar dan kom je in winkels die alleen westernkleding verkopen. Ik ben al wel de performerboots tegengekomen en die lijken mij echt super!

@ Spikers, je zal toch maar net op zoek zijn naar een roze voerschep en die dan helemaal in Alaska treffen. Ik denk ook dat er flink op losgeshopt gaat worden voor de dieren. We hebben ook een Franse Bulldog, dus ook daar zal voor geshopt moeten worden :D

Ik heb er nu al helemaal zin in!

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:07

Had ik nou net nodig een roze voerschep :+ ik moest toch met iets thuiskomen voor de paarden :D
Maar voor je huisdier is het natuurlijk een shopparadijs met winkels als Petsmart en Petco die je overal hebt, ik kom dan ook altijd met nieuwe halsbanden voor de hondjes thuis.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:15

in de meeste tackstores heb je wel een kleine engels afdeling, maar western overheerst wel heel erg. The Boot Barn is een grote bekende keten volgens mij, in california in elk geval wel....
Als je je helemaal uit wil leven, dan moeten jullie ff doorrijden naar Norco CA :D . Das een stadje, wat voor 90% wordt bewoont door paarden eigenaren. Je hebt er geen voetpaden langs de weg, maar overal paden voor paarden. De huizen hebben allemaal stallen en paddocks. Alles in Norco is op ruiters ingericht, de stoplichten, de shoppingmalls enz. en natuurlijk stikt het er van de tackstores, er is ook heel veel 2e hands te koop. Ik wordt er altijd heeulemaal hyper van, al die koopjes!!

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 19:30

Norco CA ligt ietwat uit de richting, er moet natuurlijk wel tijd overblijven om te shoppen ipv alleen autorijden ;)

Ik krijg de eerste bestellingen al binnen van stalgenoten. Ik denk dat we op de heenweg maar niet al teveel moeten pakken, des te meer kunnen we meenemen op de terugweg!

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 06:22

inge_aryn schreef:
Norco CA ligt ietwat uit de richting, er moet natuurlijk wel tijd overblijven om te shoppen ipv alleen autorijden ;)

Ik krijg de eerste bestellingen al binnen van stalgenoten. Ik denk dat we op de heenweg maar niet al teveel moeten pakken, des te meer kunnen we meenemen op de terugweg!

je moet er ook wat voor over hebben :+

Heel veel dingen zijn daar veel voordeliger, stap ns een ross dress for less binnen. een outlet. Ik had daar een kar vol merkkleding voor $45,-!
Helaas mag je tegenwoordig nog maar 1 koffer meenemen ;(

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 07:13

kaatjemuts schreef:
in de meeste tackstores heb je wel een kleine engels afdeling, maar western overheerst wel heel erg. The Boot Barn is een grote bekende keten volgens mij, in california in elk geval wel....
Als je je helemaal uit wil leven, dan moeten jullie ff doorrijden naar Norco CA :D . Das een stadje, wat voor 90% wordt bewoont door paarden eigenaren. Je hebt er geen voetpaden langs de weg, maar overal paden voor paarden. De huizen hebben allemaal stallen en paddocks. Alles in Norco is op ruiters ingericht, de stoplichten, de shoppingmalls enz. en natuurlijk stikt het er van de tackstores, er is ook heel veel 2e hands te koop. Ik wordt er altijd heeulemaal hyper van, al die koopjes!!

Haha goeie tip, ik heb eventjes op de kaart gekeken waar dat ligt en het valt mee, het is te doen vanuit LA en zo te zien lijkt het me wel de moeite waard. Trouwens, volgens mij is per luchtvaartmaatschappij afhankelijk of je wel of niet 2 koffers mag. Bij Britisch Airways en Continental Airlines mag je er 2, bij andere moet je voor de 2e 70 dollar bijbetalen, ook dat lijkt me wel de moeite waard om te doen :D .

Ik ga volgend jaar deze tijd naar California, dus ik moet nog een heeeeele tijd wachten :( . Maarja, dan wordt het wel heel cool :D .

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 07:21

ik ga eind september en wil me ook helemaal uitleven in de tackshops :D

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 07:36

MontyRulezz schreef:
kaatjemuts schreef:

Haha goeie tip, ik heb eventjes op de kaart gekeken waar dat ligt en het valt mee, het is te doen vanuit LA en zo te zien lijkt het me wel de moeite waard. Trouwens, volgens mij is per luchtvaartmaatschappij afhankelijk of je wel of niet 2 koffers mag. Bij Britisch Airways en Continental Airlines mag je er 2, bij andere moet je voor de 2e 70 dollar bijbetalen, ook dat lijkt me wel de moeite waard om te doen :D .

Ik ga volgend jaar deze tijd naar California, dus ik moet nog een heeeeele tijd wachten :( . Maarja, dan wordt het wel heel cool :D .

ik moest bij klm voor een kilo overgewicht €100 betalen >;) , maar gelukkig wegen ze de handbagage niet :D

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 07:59

Ja overgewicht is duur! Ik ben vorig jaar met BA gevlogen en mocht toen 2 koffers van 23 kg ieder mee nemen. Heenweg dus een grote weekendtas in koffer geduwd en terug weg 2 koffers ingecheckt :D . Maar je kan gewoon bij het boeken van de reis een 2e koffer bij boeken. Dat kost bij Delta Airlines 70 dollar.

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:09

MontyRulezz schreef:
Ja overgewicht is duur! Ik ben vorig jaar met BA gevlogen en mocht toen 2 koffers van 23 kg ieder mee nemen. Heenweg dus een grote weekendtas in koffer geduwd en terug weg 2 koffers ingecheckt :D . Maar je kan gewoon bij het boeken van de reis een 2e koffer bij boeken. Dat kost bij Delta Airlines 70 dollar.

tja, ik boek nooit, dat laat ik doen :D (vlieg als horsegroom)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:32

Owh aha zo :D . haha dat is pas leuk :D . Daarom ken jij dat stadje dus :D .

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:15

MontyRulezz schreef:

ben er al een paar keer geweest, heulemaal geweldig, overal cowboys en aanbindplaatsen voor paarden bij de winkels, alles is gericht op mensen met paarden. Als ik later groot ben en heeul veeul geld heb, dan ga ik naar daar een huisje/ranch kopen :D

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:40

kaatjemuts schreef:
MontyRulezz schreef:

ben er al een paar keer geweest, heulemaal geweldig, overal cowboys en aanbindplaatsen voor paarden bij de winkels, alles is gericht op mensen met paarden. Als ik later groot ben en heeul veeul geld heb, dan ga ik naar daar een huisje/ranch kopen :D

ik heb net de streetview bekeken :wow:

daar ga ik dus heen he!

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:52

Als je b,v. 10 equest wormenspuiten meeneemt heb je het geld voor die tweede koffer er al uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:24

Ik zou zeker een bezoekje brengen aan Paul Taylor in Pilot Point (http://www.paultaylorsaddlecompany.com/) en Teskeys in Weatherford (http://teskeys.com/). In Decatur zit trouwens ook NRS, een leuke westernstore, http://www.nrsworld.com/
Persoonlijk vind ik de 1e twee het meest de moeite waard.

Voor westernstyle kleding is Cavenders altijd goed en ga ook vooral naar Sheplers!

Wat wedstrijden betreft zou ik de sites van de AQHA en [naam] raadplegen en informatie van de grote wedstrijdlokaties zoals het Will Rogers Memorial Center in Fort Worth.

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 21:50

De Paul Taylor ligt wel in de buurt en ik zie dat er van Teskeys ook een winkel in Fort Worth is. We gaan op de vrijdag- of zaterdagavond nog naar een show in de Fort Worth Stockyards. Nog 4 nachtjes slapen en dan gaan we vliegen *\o/* (alhoewel ik er ook altijd wel een beetje tegenop zie om 3 weken bij de dieren weg te gaan |( )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 07:16

Als je de kans hebt, ga dan naar Teskeys in Weatherford...die is namelijk veel groter! ;) Oh en zorg dat je om 10u of om half 4 in de Stock Yards bent, dan kun je een Cattle Drive zien.

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 10:34

We landen as vrijdag om 14.00 uur in Dallas Fort Worth, dus we gaan waarschijnlijk meteen die avond naar de rodeoshow. Ik gok dat we het niet halen om die dag al om 15.30 uur bij de Stockyards te zijn, maar we overnachten daar wel de eerste nacht dus de volgende morgen om 10 uur moet het gaan lukken. Bedankt voor de tip van Teskey!

Ik denk dat het wel moet gaan lukken om met meer dan alleen een roze voerschep thuis te komen ;) .

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 18:55

Zo de reis is goed verlopen en de eerste twee dagen in de Stockyards zitten er alweer op. Op vrijdagavond bij een rodeoshow geweest, leuk om te zien hoor. Ook de optocht door de straat hebben we gezien.

Wat is het hier warm zeg! Elke dag nog boven de 40 graden celsius. Morgen gaan we shoppen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:25

Jaja, t is heel warm! Ben nu 6 weken terug, hebben 3 weken 45 graden gehad... :D

Shop ze!!!