Deken halve hals voor haflinger??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xkmmtjeee

Deken halve hals voor haflinger??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 04:08

Beetje vroeg maar ik ik wil in de winter mijn haflinger een deken op doen. Nu zeiden ze op stal tegen mij dat een
deken met hals ik beter niet kon doen omdat de kans vaak groot is dat al zijn manen afschuren en dat je heel slecht
een deken met een goeie pasvorm kwa hals en deken kunt vinden. Nu heeft mijn haflinger lange manen en dit wil ik
natuurlijk niet. Nu zat ik te denken een een halve hals deken. Wat zijn jullie ervaringen ermee? Of welke dekens met
hele of halve hals zouden jullie mij aanbevelen? Ik heb een haflinger die flink breed van voren is.

groetjes.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 08:11

Dat is precies wat er ook altijd tegen mij werd gezegd, absoluut geen halve hals deken kopen voor je haf want dat schuurt en trekt helemaal!!

Nou het tegendeel is waar bewezen bij de mijne, hij is erg kort, heeft echt een mega hals erop en heb nu de Rhino Wug dekens in maat 6.0 en Wodan is 1.50 hoog.

Andere merken heb ik geem ervaring mee, weet wel dat ik niets anders meer wil als de Rhino Wug modelen ;)

Hieronder een foto van pony zodat je een idee kunt krijgen.

Afbeelding

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 08:13

Dat hebben ze ook tegen mij gezegd, toch gedaan en mijn haf heeft nergens last van :D
Ik heb de Rhino Wug met halve hals.

Voor mijn shet heb ik een deken met hele hals en die heeft nergens last van, ze heeft nu manen tot haar knieën!
Deze deken is van premiere :)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:32

Een halve hals zou ik sowieso niet doen. Daar schuren juist de manen vanaf.
Wanneer je een goed passende deken met hele hals hebt, gevoerd met nylon en zonder naden, dan heb je helemaal geen last van afgeschuurde manen.
Tenminste, mijn Fries niet. Die staat de hele winter onder een staldeken met hele vaste hals.

GWR

Re: Deken halve hals voor haflinger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:14

Ik heb ook de Rhino Wug maar bij mij schuren de manen wel af! Niet helemaal kaal, maar ze worden wel korter/dunner op de plek waar de hals eindigt... Maar liever daar iets minder manen, dan een schuurplek op de schoft....

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:48

Ik heb echt GEEN last van afgeschuurde manen of andere schuurplekken, dan zal het toch ook heel verschillend zijn.....

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 18:14

Bedankt voor jullie reacties.

De mijne lijkt kwa bouw ook best veel op de haf van de foto. Ik heb nu een regendeken gekocht zonder (halve)hals, en zelfs daar moet ik nog mee opletten omdat veel dekens bij zijn schouders/borst te straks zitten. Maar jullie zijn dus echt te spreken van de Rhino wug. Dan zal ik ook eens kijken dalijk als koude tijd begint.

gr