Ervaringen Veredus?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

Ervaringen Veredus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 13:25

:wave:

Ik ben opzoek naar ervaringen met Veredus beenbescherming. Vooral de peesbeschermer sprak mij aan omdat deze ook de voorkant beschermt (ivm springen).
Wie heeft ervaring met deze peesbeschermers en hoe is de pasvorm/kwaliteit.
Het is niet de meest goedkope peesbeschermer, en dan wil je natuurlijk wel een goed product in huis halen. :)
De kogelbeschermers zijn ook hoog, maar daar mag niet mee gesprongen worden, of loop ik alweer achter op de regelementen?
Want voor zover heb ik nog geen lage, helemaal 'ronde' kogelbeschermers kunnen vinden.

Alvast bedankt voor de info.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:20

Pion schreef:
:wave:

Ik ben opzoek naar ervaringen met Veredus beenbescherming. Vooral de peesbeschermer sprak mij aan omdat deze ook de voorkant beschermt (ivm springen).

Welke beschermen dan aan de voorkant? ...
Je moet juist willen dat de achterkant beschermt tegen aantikken, en als ze de voorkant niet pijn willen doen moeten ze hun benen maar hoger optillen.
Als je perse de voorkant dicht wil hebben moet je naar crossbescherming kijken. :)

Citaat:
De kogelbeschermers zijn ook hoog, maar daar mag niet mee gesprongen worden, of loop ik alweer achter op de regelementen?
Want voor zover heb ik nog geen lage, helemaal 'ronde' kogelbeschermers kunnen vinden.

Hoezo zou dat niet mogen? :) Je hebt wel deze;
Afbeelding

Ik heb zelf ook peesjes van Veredus, erg fijn, valt wel vrij groot vd voorbenen. Mn paard heeft wel vrij smalle benen maar had denk ook nog makkelijk M gepast.
Verder is de pasvorm erg mooi, blijft netjes zitten en blijven lang mooi.

Ik heb deze;
Afbeelding

OdiEtAmo

Re: Ervaringen Veredus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 19:40

Ik dacht dat de echt hoge niet mochten op concours? :+

De Veredus Piaffe sluit helemaal mooi rondom. Ja, dat is natuurlijk waar over het benen optillen ;)
Bedankt voor je reactie.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:31

Oh je bedoelt die 3in1 achtige.. :)* haha sorry.
De hoge mogen wel hoor, alleen bij die speciale 5/6jarige wedstrijden oid niet. Zal even kijken voor je

Edit: http://knhs.nl/objects/00022780.pdf. Dit geld dus alleen voor speciale rubrieken voor jonge paarden :)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 20:42

Ah, oke dat wist ik niet!

Ja die 3-in-1 inderdaad :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:44

Ah, daar heb ik geen ervaring mee. Wil ze wel graag maar wel voor drs ivm wat ik al zei over springen. Want mijn paard weet anders dat ie lekker lui kan zijn met optillen :))

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 19:57

Verder niemand met Veredus bescherming?? :)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:50

ik heb wel ervaring met veredus beenbescherming, maar niet met de gewone peesjes ervan. Verder wel heel tevreden over de kwaliteit en pasvorm :j