B - Ik breng hem naar de (schoen)maker, om opnieuw te laten stikken
C - Ik ga zelf aan het "prutsen"
Ik kies dus voor C!
Begin dit jaar had ik een nieuw (wel is waar een goedkoop) hoofdstel gekocht, ding was zo stug als maar kon dus eerst goed in wezen vetten en niet gebruikt. Had hem gekocht voor in eerste instantie het longeren, en als ik eens leuke foto's wou maken met hoofdstel in eigenlijk een beetje voor "erbij" dus.

Nou direct al bij de 2e keer gebruiken, paardlief had weinig zin om mee te lopen en vriendlief dacht wel even te helpen. Pakt dus bij het hoofdstel (neusriem) vast en trekt. Toen was het KNAP! Juist, neusriem kapot. Hij is precies op de stiknaad (ofwel waar het stuk wat over het hoofd gaat aan het deel wat over de neus gaat vast gestikt zit). Ik boos natuurlijk en vriendlief vond dat ik er mee terug moest gaan, immers was het hoofdstel net nieuw en dit mocht gewoon niet. Ik had er weinig zin in, ding was toch goedkoop en ach even naar de schoenmaker hier in de buurt (die staat overigens bekend de lastigste problemen qua leer op te lossen, evenals maakt ie ook veel paardenspullen die kapot zijn gegaan (dekens, halsters en noem maar op) en hij is ook zo weer gemaakt. Moet gewoon even opnieuw gestikt worden, het leer zelf is verder niet kapot o.i.d.
Nou hoofdstel werd aan de kant gelegd onder het mom van, als ik een keer die kant op moet dan neem ik hem wel mee. Tot dat die er zo een halfjaar lag en ik geen zin meer had om hem weg te brengen. Keek in mijn poetskist, en ja hoor het lag er nog in! Mijn pektouw met naald!!
Goed, ik dus met dat touw en de naald bezig gegaan (+ een hamer, anders krijg je met geen mogelijkheid de naald door het leer), en kijk aan het hoofdstel is weer gemaakt. 
Het is overigens wel op een stuk wat verder geen druk heeft, dus ik durfde het wel aan. Mocht ie geknapt zijn op een stuk wat wel degelijk druk heeft of wat gewoon echt goed vast moet blijven had ik het denk ik wel gewoon weg gebracht. Maar zo zie je maar weer waar je poetskoffer inhoud wel niet handig voor kan zijn.
Maar voor 1 keertje zou ik het niet erg vinden, ik koop dan ook niet de duurste spullen!