boomloos pad versus half pad wat zijn de ervaringen en tips

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

boomloos pad versus half pad wat zijn de ervaringen en tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 10:35

hoi,

Ik ben er bijna uit we zijn al aan het pad aanbeland ondertussen.
Ik heb een voorkeur voor kleurtjes (toch zo leuk om niet alles in het zwart te hebben met een zwarte tinker).
Ik had op een site grandeur pads tegen gekomen (pilot, de future en de future II) deze kun je in verschillende
kleuren bestellen. Ook de haf pads in rood, zwart, blauw, ...

Op de site van barefoot staat er een half pad, zodat je dekjes er over of onder kan gebruiken in kleur (gewone dekjes).

Ik weet dat er in de tijd budget en hi tech pad's zijn gemaakt maar die vindt ik nergens meer, ze worden denk ook niet meer nieuw gemaat. Als iemand eentje liggen heeft O:)

Wat zijn julli tips/ervaringen? Werken die half pad's voldoende..

Nu ik toch terug een topic open kan ik direct deze vraag er in gooien ook :

-voor de dry tex zadels heb je dry tex beugelriemen, ik heb bergrepen dat deze erg kraken (wat kan ik me hierbij voorstellen ? :') ). Wat raden julli aan van van beugelriemen voor een dry tex zadel ? Ik weet dat er ook fenders zijn maar die vindt ik minder persoonelijk.

alvast bedankt

Lori

Re: boomloos pad versus half pad wat zijn de ervaringen en tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 12:17

Heeft niemand iets te vertellen over het half pad ?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:20

Ik had een oranje HAF pad onder mn boomloosje. Heb daar prima ervaringen mee, maar ik reed er maximaal 2x per week mee, dus niet heel intensief gebruikt.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 12:31

Hoi,
dankuwel voor uw reactie.
Is er een bepaalde reden waarom je het maximaal 2x/week gebruikte ?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:44

Ik lees even mee, ik ben ook benieuwd naar ervaringen met de halfpad.
Die kan je met helemaal bont onderkant maar ook half bont half sympanova bestellen. Volgensmij ook alleen bij de belgische Barefoot winkels. Niet dat dat een probleem is want daar heb ik ook mijn zadel vandaan.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 13:16

Inderdaad cynthiar zo kun je ze bestellen :),
geen idee of je ze alleen in BE bestellen ik heb daar geen last van want woon in BE :)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:25

Ok, ik woon in NL, maar ik heb ze op de nederlandse barefootsites niet zien staan.
Maar heeft er dan niemand ervaring mee?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 19:23

Ik denk van niet of ze komen gewoon niet in dit deel van bokt : (

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:26

Ik heb zelf een BF Cheyenne en ook wel uitgekeken op mijn Grandeur pad eigenlijk, maar een half-pad? Wat moet ik me daarbij voorstellen, heb je een linkje?:-)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:11

Ik heb geen linkje, maar hij staat op de site van de Belgische barefoot verkoper, bij pads.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:27

ik heb toen zo'n soort half pad gekocht waar je nog een normaal dekje eronder kon doen, maar dat ding is keihard, mijn pony heeft er een drukplek van gekregen.
ben nu ook opzoek naar een halfpad maar dan een zachte, maar zelfs die krengen zijn keiduur.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 21:11

Hopelijk is deze niet keihard dan,
die is inderdaad in verhouding met de pads erg duur ook.

Alleen vraag ik me dan af wat de maximaale dikte is dat je van je eigen dekje mag gebruiker er onder of boven. In de link staat dus dat je niet te dikke pads mag doen er onder of over omdat het anders een te dik pakket wordt alleen wat is dan het maximume. Je hebt van hh horse (harry horse) dunne dekjes (hier kun je ze voor +- 3euro nieuw kopen) alleen zijn dunnere dekjes van qualiteit dan weer vaak veel minder.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:24

ik heb er toen inderdaad van die dunne dekjes onder gedaan..
die hebben meestal van die kleine ruitjes geborduurd zeg maar.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:29

Halfpad werkt net zo goed als een gewone barefoot pad.
Ik had toen zelf een halfpad "gemaakt".Gewoon bij Agradi een goedkopere barefootpad gekocht en afgeknipt tot half pad.Werkt prima!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:31

crazy_funky schreef:
ik heb toen zo'n soort half pad gekocht waar je nog een normaal dekje eronder kon doen, maar dat ding is keihard, mijn pony heeft er een drukplek van gekregen.
ben nu ook opzoek naar een halfpad maar dan een zachte, maar zelfs die krengen zijn keiduur.

Kan je de vulling er niet gewoon uithalen, net zoals bij 'normale'grandeurpads? Dan doe je er een zachtere in.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:35

nee het zit helemaal dicht, en het harde is juist de "verpakking" zeg maar..
dus hier is niets aan te doen helaas..
ik dacht dat het gewoon nieuwigheid was en da het wel soepeler zou worden na mate het vaker werd gebruikt, maar niet dus..
gelukkig was deze niet zo duur..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:01

crazy_funky schreef:
nee het zit helemaal dicht, en het harde is juist de "verpakking" zeg maar..
dus hier is niets aan te doen helaas..
ik dacht dat het gewoon nieuwigheid was en da het wel soepeler zou worden na mate het vaker werd gebruikt, maar niet dus..
gelukkig was deze niet zo duur..

Waarschijnlijk heb je een neppe gekocht.
stukje van barefoot:
LET OP!
Deze Half pad is speciaal ontworpen voor de Barefoot zadels en zijn enkel verkrijgbaar via deze site en verkopers op contactpagina. De halfpads die elders aangeboden worden, zijn niet speciaal voor Barefoot ontworpen en zullen ook niet passend zijn!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:02

het was ook geen officiele barefoot pad, maar een therapeutisch achtige naam had het..
hij paste verder wel goed hij was alleen hard.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:06

Jammer van je centen, te hard is nooit fijn op de rug van je paard. Te zacht moet je mee uitkijken, want je moet altijd op blijven letten of er genoeg ruggegraatvrijheid is.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:09

ruggengraadvrij was die wel. heb ik extra op gelet.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:12

Ik heb een halfpad en het bevalt me prima, ik kan nu gewone dekjes gebruiken. Die doe ik erover en dan het zadel erop.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:16

funnyhorses schreef:
Halfpad werkt net zo goed als een gewone barefoot pad.
Ik had toen zelf een halfpad "gemaakt".Gewoon bij Agradi een goedkopere barefootpad gekocht en afgeknipt tot half pad.Werkt prima!

Dat is ook een goed idee, er staat daar ook een vrij goedkope op idd!

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:21

Ik heb op (Duitse) ebay voor weinig geld allerlei verschillende kleuren Grandeur pads kunnen kopen. Ik vind het ideaal aan Grandeur dat de ruggengraat gewoon vrij is, met een gewoon dekje eroverheen niet meer. Misschien ook nog een idee?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:26

Volgens mij worden er nogal wat zaken door elkaar gegooid :

Je bedoelt neem ik aan een Half-pad van Grandeur , zoals verkocht door Barefoot België ?

Jorretje heeft het over een HAF-pad , dat is gewoon een complete pad (ademend spul) maar dan van het merk HAF. Dus iets totaal anders.

Dan reageren er nog mensen die "gewone" zadelonderleggers gebruikt hebben , die dus geen zijkanten hebben maar niet de half-pad van Grandeur / Barefoot België zijn.

Het lijkt me handig als iedereen even zegt waar die het precies over heeft qua merk / type want anders heb je weinig aan de ervaringen :P

De Grandeur half-pads zijn zover ik weet echt alleen in België te koop. Barefoot Nederland / BoomloosRijden / ik heb ze niet te koop omdat ik het rotdingen vind en het teveel problemen kan geven , ik wil dat niet verkopen aan mijn klanten. En als mensen hem wel willen dan kopen ze hem maar in België :P

Zo'n los "half dekje" gaat snel scheef liggen en dan werkt het eerder nadelig dan voordelig.
Dekjes die je er overheen legt moeten maar net goed passen , aangezien je de half-pad toch aan het zadel vast moet maken gaan die riempjes het "mooie" dekje verfrommelen. En hoe meer laagjes , hoe dikker alles wordt , en hoe sneller het geheel gaat schuiven.

Daarbij dan ook de Sympanova onderkant die schuurplekken (geen drukplekken) kan geven.... ik wil dat allemaal niet.

Neemt niet weg dat er heus wel mensen erg tevreden over zijn hoor , het is maar net wat je fijn vindt :)

Wat de ene persoon echt he-le-maal waardeloos vindt , is voor de ander het fijnste van het fijnste :D

Overigens verkoopt in Nederland Miriam van Hofstede Twekkelo ook Barefoot en zij levert ook op bestelling dekjes van Grandeur in allerlei verschillende kleuren en modellen , ik neem aan dat zij ook wel een half-pad kan leveren als mensen er naar vragen :)