Ervaringen met Trekker zadels gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EliseLukas

Ervaringen met Trekker zadels gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 09:11

Ik heb een testrit gemaakt op de trekker luxus. Nu ben ik op zoek naar ervaringen met trekker zadels. Wat zijn de voor en nadelen? En ik rij altijd buiten dus heeft iemand ervaring met regen met dit zadel? Kan het leer dat goed hebben? Ik zag nl tijdens de testrit dat het leer wat bobbelde maar dat trok later weer weg en het zadel was nog niet gevet oid.

Afbeelding

Afbeelding

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:14

Ik heb sinds een half jaar ongeveer ook een Trekker voor mijn Fjord.
Vind het een heerlijk zadel :j
Hebben er in Juni ook de Eper paarden 4 daagse mee gereden en die test heeft ie met glans doorstaan ;)
Ik rij er ook enkel mee buiten, maar nog geen echte grote regenbuien erop gehad.
Bij kleine buitjes houd hij zich prima.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:23

Dat bobbelen in de regen heb ik helaas ook gemerkt met de Trekker zadels. Ik heb ze toen maar weer even goed ingevet, maar er zijn helaas nog wel stukjes zichtbaar zijn gebleven. Dat vind ik wel heel erg jammer. Maar voor de rest zijn het super zadels en zou ik absoluut niet anders meer willen.
Ik heb zelf inmiddels twee Trekker classic zadels, voor mijn mega brede haflinger en voor onze slanke maar rondgeribte c-pony die een historie heeft van schuivende zadels. De Trekker ligt op beide pony's perfect, ze lopen er super onder en het zadel blijft perfect liggen. Ik vind het heel prettig dat de Trekker zadels aan alle kanten traploos verstelbaar zijn, het zijn gewoon goed doordachte, degelijke zadels (op het bobbelen na dan...). Verder kan ik zelf ook heel prettig in het zadel zitten, het is smal genoeg zodat ik comfortabel op mijn brede tank kan zitten en het geeft voldoende steun. Ik zou zelf niet anders meer willen en ik ben heel blij dat ik na 4 jaar zoeken en testen eindelijk het geschikte zadel heb gevonden.

Anoniem

Re: Ervaringen met Trekker zadels gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:32

heerlijk zadel. door omstandigheden hangt de mijne nog niet geprobeerd in de zadelkamer, maar tijdens testrit was ik wel om.
daarvoor jaren barefoot gereden en dit geeft, voor mij iig, veel meer steun en betere zit.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:11

Ondanks dat het een oud topic is,besloten om het even nieuw leven in te blazen anders moet ik een nieuw topic openen :-)

ik ben ook erg benieuwd naar meer ervaringen met een trekker zadel.
waarvoor heb je voor dit zadel gekozen, wat doe je er mee (dressuur,recreatie etc)?
gebruiken jullie het op meerdere paarden en is het makkelijk verstelbaar.
kortom ik wil er alles over weten!
eventueel een foto desnoods in link ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:29

de verstelbaarheid vind ik nog niet heel handig,ik krijg het nog niet heel goed aangepast en het ligt inmiddels toch al wéken op stal(ik rijd extreem weinig).
het zadel zit overigens zalig,lekker zacht en soepel en toch stevig.

ik koos het vanwege de aanpasbaarheid en het semi boomloze concept.
barefoot was te slap en dit vind ik een goede oplossing..

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 12:10

Ik heb voor de Trekker classic gekozen omdat ik alle andere boomloze A-merk zadels die hier in Nederland te krijgen zijn al had uitgeprobeerd en geen enkel zadel perfect was voor mijn Haflinger en/of voor mij. Met het Trekker zadel was ik meteen om, het ligt als een huis op Tristan (die erg rond en breed is) en het is smal genoeg en biedt voldoende steun voor mij om met mijn bekkenklachten goed op te kunnen rijden. Ik rij er voornamelijk buitenritten mee maar we nemen ook dressuur mee in de bak.
Het zadel is makkelijk aanpasbaar maar doordat het zo precies komt en je zo kan finetunen ben je toch wel even bezig. Het is wel lastig om de kussens (die trouwens in legtes van 42 tot 45 cm te krijgen zijn en in diktes van 2,4 en 6 cm) er perfect recht onder te krijgen maar dat heb je met alle zadels met verplaatsbare kussens en ik vind het toch wel heel fijn dat ze verplaatsbaar zijn. Ik heb zelf voor onze beide pony's een Trekker zadel, omdat we bijna altijd samen rijden maar ook omdat ik een pietje precies ben in de ligging van het zadel, ik ben bij beide pony's lang bezig geweest om het prefect te krijgen (toch wel een uurtje werk) en wil dat dan graag zo houden.
Ik heb dus een Trekker classic voor mijn Haflinger die erg breed en rond is (echt een tank) en voor onze c-pony die erg rank is, met veel schoft maar wel rondgeribt. Beide pony's hadden een historie van schuivende zadels en op beide ligt de Trekker als een huis.
Ik had al ervaring met de Trekker bij Tristan, ik sta erg achter boomloos rijden dus toen Lady (onze c-pony)bij ons kwam wilde ik voor haar ook graag een boomloos zadel. Ik kon toen een tweedehands Trekker overnemen van een bokker en dat heb ik op de gok gedaan omdat ik dus erg enthousiast was over het zadel. Gelukkig is het bij haar ook een succes. Zij wordt ook voornamelijk buiten gereden en doet ook dressuur in de bak.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 12:20

Klinkt super!

A.s. woensdag ga ik er een in het echt bekijken en passen op onze haf.Hopelijk is het een uitkomst!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:45

Wat betreft dat aanpassen, dat is bij mij meteen gebeurd door diegene die ermee lang kwam om te passen.
Dus als het verstelwerk is toen door hem gedaan.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 20:34

Het lijkt of het zadel op de foto ietswat achterover ligt? Merkte je daar met rijden niks van? Geloof dat de zitting horizontaal hoort te liggen, al heb ik zelf geen ervaring met Trekker zadels omdat ik ze te duur vind en bang ben dat ze alsnog niet passen straks door de stuggere vorm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:37

ik vind het passen in elk geval niet heel simpel.

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 15:51

Ik heb het zadel laten aanpassen door de zadelmaakster een dorp verder en laat het 2 x per jaar opnieuw passend maken.

grt Yvonne

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 15:14

Inmiddels testen wij de trekker al enkele dagen en ik denk dat ik om ben en er een ga bestellen voor onze haflinger.
Bedankt voor de reacties! Ik ben geloof ik nog geen enkele negatieve reactie tegen gekomen.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 15:16

Ik rij ook een Trekker. Ook al mee in de regen gereden, maar nooit last gehad van bobbelend leer. Vind het een fijn zadel, maar wil als mijn paard is uitgegroeid wel weer over op een boomzadel. :)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:04

Mag ik vragen waarom flew?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:19

Natuurlijk. Ik heb liever een goedpassend boomzadel dan een boomloos zadel. De Trekker heb ik aangeschaft omdat paardlief nog erg wisselt qua bespiering en nog wat aan het groeien is, zo kan het zadel mooi met hem meegroeien. Als hij uitgegroeid is hoop ik een Massimo aan te kunnen schaffen voor hem.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:24

Wat grappig, ik heb hier dus 2 massimo's voor mijn andere paarden.
helaas moet mijn haf afvallen omdat hij niet meer in de massimo past helaas.
Thx voor je uitleg!
Welke massimo wil je,de trail?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:25

Ja, ik denk dat ik voor de trail ga, maar eerst sparen. :D (en paard nog even uitgroeien, hihi)