Aanschaf etc stockzadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Aanschaf etc stockzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 18:15

Al heel lang wil ik graag een stockzadel. Op het moment ben ik heel gelukkig met mijn Thorowgood T6. Ben erg blij met het verwisselbare kopijzer en het ligt goed op mijn paard. Zelf kan ik er ook aardig in zitten.
Maar het kriebelt toch ;) . Vandaar dat ik dit topic open om wat meer te weten te komen over de stockzadels. Ik had namelijk een aantal vraagjes:

- Zijn er stockzadels beschikbaar met een verwisselbaar kopijzer?
- Zijn stockzadels makkelijk aan te passen (mbt de wolvulling), kan een reguliere zadelmaker/passer dit ook doen?
- In hoeverre wordt je in een stoelzit gezet en heb je hier last van?
- Wat zijn de merken waar ik een beetje naar zou kunnen kijken? (ik wil eigenlijk liever gaan voor een tweedehandse van een goed merk, dan een nieuw prutzadel)
- Neem aan dat je prima basisdressuur kan rijden met een stockzadel? En een klein sprongetje?

Ik heb niet veel budget, en ik wil het zadel dan eerst graag uitproberen (daarom is mijn budget ook beperkt. Kan mijn Torowgood wel inruilen, maar als een stockzadel dan niet bevalt ben ik mijn passende zadel kwijt, dus dat wil ik liever niet doen tot ik een stockzadel heb waar ik net zo tevreden mee ben als met mijn Thorowgood.
Reacties van mensen die nog een breed stockzadel te koop hebben wat ik evt op proef zou mogen en daarna te kunnen kopen mogen ook reageren hoor ;) .

tamary

Re: Aanschaf etc stockzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:18