Welke pees- en kogelbeschermers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Welke pees- en kogelbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 09:56

Een goedemorgen :D

Omdat ik niet tevreden ben over mijn pees- en kogelbeschermers van Harry's Horse, ben ik op zoek naar nieuwe. Ik heb er vrij weinig verstand van, daarom leek het mij verstandig om het even aan jullie te vragen!

Als ik dressuur rij, rij ik vrijwel altijd zonder bescherming. Maar als ik op buitenrit ga (mijn buitenritten bestaan uit veel galopperen en draven) weet ik eigenlijk nooit zo goed of ik nou wel of geen bescherming moet dragen. Met springen gebruik ik wel bescherming.

Dus, wie o wie weet welke pees- en kogelbeschermers geschikt zijn voor mijn paard? Of van die 3 in 1 beschermers? En ze moeten niet te overdreven duur zijn hoor haha.

Alvast bedankt!

mohica

Re: Welke pees- en kogelbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:08

gewoon van een ander merk een proberen ;-)
Ik heb een paar van Lami-Cell en ben er heel tevreden over

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:12

Ik ben zeer tevreden over mijn peesbeschermers van Eskadron. Ik heb de soft air easy (ofzoiets). Ze zien er misschien wat gek uit, maar zijn stukken peesvriendelijker dan de 'gewone' varianten. Ze hebben namelijk luchtcirculatie waardoor de pezen minder snel oververhit geraken! Kleuren zijn zwart, bruin, navy en wit geloof ik.

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:14

Ik vind die van BR erg fijn :j
ze zijn erg zacht van binnen!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:22

Ik zou even kijken voor een ander merk, ik heb bijv een setje pagony ( Voor de alledaagse training, blijven mooi zitten, heb het elastiek altijd vrij los, dus nooit aangetrokken.) Zijn ook niet duur. 30,- voor een heel setje; http://www.divoza.com/collectie/paard/b ... rsset.html en in verschillende kleuren, ik heb een schimmel dus heb simpel grijs.
Eskadron is ook erg fijn, heb daar een stel van voor mn pony als trainingspeesjes, de flexisoft Pro soft: http://www.saddleworldcanberra.com.au/i ... ofront.jpg
Veredus is ook super.

Zo'n setje van Pagony heb ik
Afbeelding
Zijn niet duur, en gebruik ze lekker voor elke dag training en blijven mooi. :) (dit is niet mijn foto,m niet in elkaar vouwen..)

BR is ook fijn. Scapa ook

ilonkaa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:29

ik heb meerdere peesbechermers van br, die zijn erg fijn, stevig e beschermen goed.
ze zijn geloof ik wel 40 euro voor een set, maar dan heb je wel peesbeschermers die achter rondom zijn.
als je dat te duur vind moet je eens kijken naar het zelfde model van pagony of euro star misschien zijn die goedkoper! ;)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 17:12

Dankjulliewel! Ik heb een setje van BR gekocht :)