Oornetjes vallen af..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blubdevis

Oornetjes vallen af..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 22:22

Hallo allemaal,

Een paar weken geleden heb ik een nieuw kieffer hoofdstel gekocht en nu glijdt en mn hoofdstel en mn oornetje af..

Het hoofdstel zit goed, dus daar kan het niet aan liggen.. tot nu toe heb ik hem er altijd onder door gefrot maar mss heeft iemand een gouden tip?

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:37

Wat voor oornetje heb je? En als je rijdt zonder oornetje, blijft het hoofdstel wel op zijn plek?

Hoe moet ik het me trouwens voorstellen dat een hoofdstel afglijdt?

lovey_ou

Re: Oornetjes vallen af..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:52

inderdaad heb je het ook zonder oornetje? Ik neem aan dat ie er achter de oren af glijd? Wellicht is de frontriem te krap? Dat lijkt mij eigenlijk de engiste reden..

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 08:03

Waarom moet dat oornetje eigenlijk? Dat is toch alleen maar een modeartikel waar je paard eigenlijk alleen maar last van heeft. Lekker zonder rijden!

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 08:24

@ Dianaw: Oornetjes zijn bedoeld tegen vliegen en dempen het geluid van de wind, mijn paard is een stuk rustiger met een oornetje als het hard waait.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 08:27

dianaw33 schreef:
Waarom moet dat oornetje eigenlijk? Dat is toch alleen maar een modeartikel waar je paard eigenlijk alleen maar last van heeft. Lekker zonder rijden!

:roll:

Een oornetje is voornamelijk tegen vliegen, mijn paard verdraagt geen vliegen bij zn oren en gaat dan schudden. Erg irritant. Draag eigs nooit een oornetje omdat het vaak gaat zweten.. maar eigs zou ik er een ommoeten doen.
Ze worden overigens ook gebruikt zodat ze watten in oren vh paard kunnen doen.
Want dat lapje stof gaat geen geluid dempen hoor, voor de mensen die dat nog steeds denken :')

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 08:32

Zoals Melanie zegt, ik hoef het in de zomer niet te proberen om zonder oornetje buiten te rijden. Moet ik zeggen dat de vliegen hier wel irritanter zijn dan in NL.

Maar, veel mensen hebben het ook voor de mooi, laten we eerlijk zijn.

Ik denk dat je oornetje te klein is, als het goed past heb je dat koortje niet eens nodig. Eerst het oornetje omdoen, dan het hoofdstel erover. Klaar!. Achter de oren steekt het dan +/- 1.5 cm uit.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 08:48

Uhhh zonder oornetje is hij buiten idd wat onrustiger.. ennuh zonder oornetje glijdt mn hoofdstel niet af.. frontriem is eerder te groot dan te krap..

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 08:49

en hij glijdt dan met t netje mee eraf :P

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 08:52

blubdevis schreef:
en hij glijdt dan met t netje mee eraf :P

Zo naar voren over de oren heen?

noortiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:17

miss bestaan er oornetjes met een soort van anti-slip erin? miss is dat wat voor jou of moet je het zelf maken.