Takken van Stübbenzadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Takken van Stübbenzadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 18:21

Hoi bokkers,

deze week komt er iemand langs met een zadel dat we gaan passen op mijn paard, een particulier die een zadel te koop heeft staan. Het zadel is van Stübben en de boommaat is 34. Ik weet dat hoe langer de takken van de voorboom zijn hoe smaller het zadel is (dwz een zadel in maat 34 met lange takken is smaller dan een zadel in maat 34 met korte takken) En ik twijfel of maat 34 wel gaat passen op mijn toch aardig corpulente paardje. Hij is nou eenmaal niet heel smal gebouwd. Omdat ik het zadel heel gaaf vind hoop ik natuurlijk dat de takken dus niet te lang zullen zijn, is er iemand die mij hier meer informatie over kan geven? Overigens kijken we natuurlijk ook naar de lengte, rechtheid, vorm van de kussens en het overal netjes aansluiten, en als ik denk dat het past zal de zadelmaker ook nog een blik werpen.

Ik heb verder geen ervaring met zadels van dit merk, wie kan me meer vertellen over hoe ruim maat 34 zou vallen?