Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mindfields schreef:Zal ik eens langskomen met mijn zadel? HB Classik van Passier. Als het dan nog niet goed gaat op een barok paard ligt het echt niet aan je zadel maar aan iets anders. Heb er al heel bijzondere dingen van gezien bij barokke paarden.
Veulen84 schreef:Mindfields schreef:Zal ik eens langskomen met mijn zadel? HB Classik van Passier. Als het dan nog niet goed gaat op een barok paard ligt het echt niet aan je zadel maar aan iets anders. Heb er al heel bijzondere dingen van gezien bij barokke paarden.
Ik ben er echt wel vrij van overtuigd dat het aan het zadel ligt. Zeker na vandaag. Maar ik heb een enorm schuldig geweten naar me paard. En ik ben echt best pissig over het feit dat zadelpassers je zo flessen.

melrovers schreef:Is je zadel wel helemaal uit elkaar geweest? Er kan ook binnenin wat verkeerds zitten wat rot voelt voor je paard. En daar hoef je aan de buitenkant helemaal niks van te zien of te voelen. Wij hebben op de cursus een Massimo Trail uit elkaar gehaald en kwamen daar wel dingen tegen die niet zouden moeten. Ik weet alleen niet of al die zadels dat hebben, het blijft toch handwerk dat in elkaar zetten. Ik ben deze week op zadelmakerscursus en een collega student is nu bezig met zo'n massimo om te kijken hoe het opgelost zou kunnen worden. Wel balen zeg, ik snap dat je het hebt gehad hiermee. Maar voel je niet schuldig, je hebt je best gedaan het goed op te lossen!
Veulen84 schreef:pmarena schreef:Zit je zelf ook lekker op dat zadel van je vriendin ?
Jammer genoeg niet. Zweetbladen van dat zadel zijn te lang. Zweetblad eindigt 4 vingers boven me enkel. Dat drijft lastig en kwa inch is het ook krap.

idefix4 schreef:Herkenbaar! Ik heb ook een Andalusiër. De mijne heeft echter een maatgemaakt zadel uit Engeland. Ik ken de prijzen van de Massimo echter niet. Maar dit maatgemaakte zadel was geen zadel van 1.000-en euro's. Gewoon een heel nette prijs. Des gaat bokken als het zadel niet lekker ligt en hij heeft het met zijn nieuwe zadel nooit gedaan. Ik ben er zeer over te spreken! De kussens zijn korter dan de boom, waardoor het voor zowel de ruiter als het paard ideaal ligt.
Als jij je houding niet goed kan krijgen, is er meestal echt wel wat mis met de pasvorm. Meestal duidt het er op dat je zadel niet in balans ligt.
Edit: Door het gefles van zadelpassers, heb ik zelf een jaar meegelopen met een zadelmaker. Mij flessen ze minder snel dan de gemiddelde ruiter! En geloof me daarvoor ben ik ook enorm geflesd ten koste van mijn 'simpele' WPN'ertje.
pmarena schreef:Oei , dat is inderdaad niet fijn , herkenbaar , heb zelf ook korte pootjes
Maar als deze boom op zich wel naar wens is en je huidige zadel qua vormgeving voor jou goed is , dan kun je daar wel mee verder zoeken naar een goede oplossing natuurlijk...
Loes'sCorner schreef:@TS, wat blaen zeg dat de jouwe toch niet goed blijkt, maar je hebt zelf toch ook een pad warmee je druk kon meten?
Wat je ook nog altijd kunt doen is contact opnemen met Massimo/Zeitler zelf, vragen of ze je zadel willen bekijken.........of aageven bij de zadelpasser dat j wilt dat het word nagekeken, dat je het gevoel hebt dat er mss iets niet klopt?!?
In princiepe zij n de massimo zadels veelzijdig aan te passen, maar ik weet dat op Wdoan ook alleen de dressuur II goed lag........en alle andere modellen ook niet echt.
Mss is de vulling wel niet goed meer waardoor hij voorover zakt......waardoor jij het gevoel hebt niet meer rechtop te kunnen zitten en dus nog meer druk uitoefent op de voorkant en dan heb je dus verdikkingen of drukkingen.
De zadels zijn overigens wel allemaal handwerk.