Pijn aan zitbeentjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MyLittleLove

Pijn aan zitbeentjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 18:23

Hoihoi,
weet niet of het hier goed staat, maargoed.

Ik heb de laatste tijd best veel last van mijn zitbeentjes tijdens het rijden. Ze doen gewoon pijn, vooral in stap.

Hebben jullie hier een tip voor?

xSimonee

Re: Pijn aan zitbeentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:17

Misschien beugels 1/2 gaatjes korter?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:33

Verder achterin je zadel gaan zitten?
Had het eerst ook, kwam doordat ik ver voorin mijn zadel ging zitten en niet op het 'zachte' deel achterin :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:37

_Amigo schreef:
Verder achterin je zadel gaan zitten?
Had het eerst ook, kwam doordat ik ver voorin mijn zadel ging zitten en niet op het 'zachte' deel achterin :)

Dan zou ik eens naar een ander zadel kijken want achterin je zadel zitten moet je dus niet gaan doen.

Wat zegt je instructrice ervan TS? Kan zijn dat het aan je houding ligt, of een bepaalde spanning in je lichaam. Anders bontje oid erop?

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:43

Bij mijn oud zadel had ik dat ook, heb ik een bontje gekocht voor over het zitvlak, en weg was de pijn.

LotusT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:45

Ik heb het ook gehad bij een huurpaard bij een weekendje weg. Normaal had ik dit nooit, ik denk dat het aan het zadel heeft gelegen, ik kon gewoon niet meer in het zadel zitten van de pijn. Later op m'n eigen zadel nooit meer last van gehad.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 09:50

Ik heb altijd op m'n *** gereden en heb nu eindelijk geleerd op m'n kont te rijden, maar dat doet dus best veel pijn. In draf en galop merk ik er niet zoveel van. Een bontje zou kunnen idd.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:52

Dan zal het wss wel liggen aan de overgang van doosrijden naar op je kont zitten :))
Gewoon ff (tijdelijk) bontje of gelpad erop leggen :j

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:53

Wat voor broek heb je? ik heb altijd meer last van m'n zitbeentjes als ik een rijbroek aan had zonder leren zitvlak. Op de een of andere manier zijn die met leren zitvlak dikker waardoor ik er minder last van heb.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:54

Wat voor zadel heb je? Ik kan bijvoorbeeld helemaal niet zitten op een Ainsleyzadel en Stubben is mij ook te hard. Past mij niet. Mss is dat bij jou ook zo.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 09:57

Zadel weet ik het merk niet van, maar is hetzelfde als zadels waar ik altijd al op gereden heb. Ik heb 1 rijbroek zonder zitvlak en een paar met zitvlak, maar heb er eigenlijk nooit op gelet welke ik aan had als ik dat had :o
Ik ga kijken voor een bontje :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:48

Ik had er ook heel veel last van toen ik een ander dressuurzadel had, kwam gewoon omdat het een erg hard zadel was. Ik heb even doorgebeten en nu een paar maanden later ben ik eraan gewend en doet het geen zeer meer.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:10

Mijn stubben zit trouwens heerlijk zacht hoor :)) maar ik heb dan ook met biomex zitting die lekker zacht is O:)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:24

Dat jij pijn ervaart kan ook zijn dat je zadel niet past op je paard. Dan ligt het niet in balans en dat kan ook dit effect hebben. Je kan voor de grap eens een zadelmaker om advies vragen? Ik vind bontjes absoluut geen oplossing. Dat zou ik alleen doen als de zadelmaker idd zou zeggen dat dat de énige oplossing is. Je raakt er altijd gevoel mee kwijt met je paard. En laten we wel wezen, de vulling van je zadel is echt superzacht gemaakt door de meeste zadelbouwers.

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:26

Spieren kweken!