ervaringen met Ainsley Vanguard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

binkypower

ervaringen met Ainsley Vanguard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 17:53

Ik heb op dit moment een zadel op proef liggen. Een Ainsley Vanguard.
Ik ben nu erg nieuwsgierig na jullie ervaring met dit zadel, of het merk!

En de voor en nadelen. Ik had zelf nog niet van dit merk gehoord :o maar hij rijd wel super fijn. en past goed op mijn paard.

Ik ben benieuwd!

Lauura

Re: ervaringen met Ainsley Vanguard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 17:54

Ik heb hem.. Zat best fijn en diepe zit enzo maar de boom was gebroken. Blijkt ook een ainsley kwaal te zijn dus voor mij geen ainsley meer!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 17:55

Ik ben helemaal gek op dit zadel. Was zo teleurgesteld toen het niet meer passend kwam op mijn paard...

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 17:58

Ik weet wel dat het verstelmechanisme bij de verstelbare bomen nog wel eens kapot gaat, maar bij een vaste boom, de boom gebroken herken ik niet.
Heb zelf de Vanguard en voor ik deze kocht ook op een Vanguard gereden.
Vind het heerlijke zadels.

binkypower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 17:59

S__L schreef:
Ik heb hem.. Zat best fijn en diepe zit enzo maar de boom was gebroken. Blijkt ook een ainsley kwaal te zijn dus voor mij geen ainsley meer!

Hoe kon het dan dat de boom was gebroken? was het zadel en keer gevallen?

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:01

Na 1 keer boom smaller laten maken bleek mijn ainsley zijn boom lam te wezen.
Alle klinknagels waren geknapt in het zadel.
Ik heb 2 jaar plezier gehad van mijn nieuw zadel.

Vionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:01

Ik heb dit zadel ook, is een goed zadel met een diepe zit en lange zweetbladen
Maargoed ik heb nog niet op zo veel verschillende dressuur zadels gereden dus denk ook niet dat ik veel vergelijk materiaal heb.

Het zadel is van mijn moeder geweest 19 jaar geleden gekocht alleen die heeft hem niet zo veel gebruikt dus hij ziet er nog super uit.:)

Edit; hoe merk je dat de boom kapot is?
Laatst bijgewerkt door Vionaa op 07-08-11 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:02

ik heb er ook een,zonder verstelbare boom...een heerlijk zadel wat zowel op mijn fries past als op mijn spaanse paard.
En ook nog op de arabier van mij vriendin en de draver van een vriend....ik heb het nog nooit niet zien passen. :D
Ik heb die van mij al z'on 20 jaar.

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:51

Mijn bijrijdpaard heeft een Ainsley: heerlijk zadel! Rijd ook regelmatig op een Prestige en Passier dressuurzadel (van 2 andere paarden). Maar vind de Ainsley duidelijk fijner zitten! Lekker diepe zit, goede kwaliteit, lekker lange zweetbladen. Als ik een eigen paard zou hebben zou ik meteen dezelfde kopen :)

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:54

binkypower schreef:
S__L schreef:

Hoe kon het dan dat de boom was gebroken? was het zadel en keer gevallen?

Nee niks. Zadel was 2 à 3 jaar oud en de nagels waren versleten waardoor de boom is gebroken.
Zadelmaker heeft dit bevestigd en het een echte ainsley kwaal genoemd. Dus nee geen ainsley meer!

Er stak een scherp puntje uit en er zat beweging in de boom. Eerst wist ik dit ook niet dus heb er een tijd meegereden!

JosephineF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:03

Hier ook ene met een gebroken boom gehad. Voor mij geen Ainsley meer!!

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:04

mijne ook!!!Terwijl ik hem niet laten vallen had ofzo..

Hij is dan opgestuurd naar de fabriek voor een nieuwe boom, 2 maanden kwijtgeweest en 350 euro armer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:23

Heb er ook 1 gehad. Die piepte en kraakte aan alle kanten in de boom. Ik heb gehoord dat dit inderdaad vaker voorkomt.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:24

Ik heb er ook één, met een verstelbare boom, superfijn zadel! Ik heb em tweedehands gekocht en het zadel was nog spiksplinternieuw. Dus het kraakte aan alle kanten. Na bijna twee jaar is het fijn naar ons gevormd een keer nagekeken door een zadelmaker en ben er nog steeds heel wijs mee!

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:31

Ik heb ook een Ainsley, maar dan de optima met verstelbare boom.. Ik heb zelf ondervonden dat de coating van Ainsley nog wel eens loslaat door bijvoorbeeld zweet of bepaalde ( bijtende ) onderhoudsproducten. Mijn hele coating is dus losgelaten.. Ik heb dit toen voorgelegd aan een zadelmaker en die zei dat het een veel voorkomend probleem was van Ainsley. Het ziet er niet uit, maar verder vind ik het een geweldig zadel!!
Moet ook wel zeggen dat die van mij al 12 jaar oud is..

missdressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:51

Ik heb ook een Ainsley. Hij zit super goed naar mijn mening. Ik heb hem ook met de verstelbare boom alhoewel ik ook al eentje daarvoor had met de verstelbare boom waarvan de boom gebroken was. Ook zonder hem te laten vallen. Vanaf dat mijn jonge ruin nu een beetje op spieren is, wordt de boom vastgezet door de zadelmaker.
Mijn lesgever zegt ook wel dat ik door de vorm van het zadel niet correct recht kan zitten. Hij is niet zo'n fan van de Ainsleys (ik denk dat het probleem eerder bij mezelf ligt :))

xxieslady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:13

Hallo

zie dat topic al even niet gebruikt is ,maar hoop dat toch iemand mijn vraag kan beandwoorden

wat is het verschil tussen de Ainsley Vanguard populair en de Ainsley Vanguard optima ?
kan iemand daar mij mee hepen ,ik overweeg er een te kopen