Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

FlorisSam schreef:Ik deed het via optie B. Nu rijd ik bitloos en hoef ik enkel de neusriem vast te maken.
Mijn paard gooide het hoofd ook altijd omhoog,maar daar zat een wolfstandje,heeft je paard geen mankementen aan zijn gebit waardoor het hoofd omhoog gaat?
Hij gooit dus ook niet zijn hoofd de lucht in uit protest, hij werkt verder prima mee en staat dus heel stil zodat je het hoofdstel om zijn oren kan doen. Maar daar kan ik dan dus net niet bij
En als ik omlaag zeg zie je hem denken van euhmmmmmm
OJA! en dan komt ie wel hoor. Dat begint er na 2 jaar wel in te komen.
Doordat ik bitloos longeer en het dan dus prima lukt om het hoofdstel om zijn oren te leggen, bedacht ik dat dat met een bit-hoofdstel natuurlijk ook gewoon kan
(Het bit van vorige eigenaar was een enkelgebroken en daar protesteerde hij duidelijk op, ook met rijden. Dus met tandarts naar gebit gekeken en ander bit geprobeerd. Heb nu dubbelgebroken bit en dat gaat prima, menstang (liverpool) van aurigaan gaat ook erg goed.) Michellette schreef:Hier bij onze erg grote, die ook graag het hoofd nog even omhoog deed als je met het hoofdstel aankwam, eerst het kopstuk en dan het bit (wat aangehaakt kan worden) in doen. Is de lol van omhoog gaan er snel af geraakt. Ook bij het menhoofdstel gaat het bit er later in. Heb bij IJbrand Chardon gezien dat zij het bit zo lang/los hebben hangen dat eerst het kopstuk kan en dan het bit omhoog wordt gehaald door deze in "de juiste gaatjes te verstellen/op te hijsen".
Met het bit aan één kant los willen ze nog wel eens het hoofd heen en weer doen en krijgen ze dus een "klap" van het loshangende bit.
Zal eens kijken of dat hier ook lukt (en niet dat dat bit dan tegen de tanden slaat. Zat ook te denken bit pas los te halen als ik het in ga doen. EN daarvoor dus gewoon aan 2 kanten vast te laten en onder de kin te laten bungelen... 
. Nu heb ik een bitloos hoofdstel en daar hoef ik maar 1 riempje vast te maken.