Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

themuisje schreef:wat ik me afvraag degen die na elke keer rijden hun dekjes wassen:
hoe vaak rijden jullie dan? en hoeveel paarden? lijkt me nogal een rotwerk 6a7 dagen in de week 2 dekjes in de was
Loezoe schreef:themuisje schreef:wat ik me afvraag degen die na elke keer rijden hun dekjes wassen:
hoe vaak rijden jullie dan? en hoeveel paarden? lijkt me nogal een rotwerk 6a7 dagen in de week 2 dekjes in de was
ik was mijn dekje elke keer na het rijden (ivm véél zweten in combinatie met gevoelige huid van mijn paard).
Ik rijd elke dag en dan één paard. Meestal was ik om de dag, er kunnen twee dekjes tegelijk in de machine. Ik was dan een extra kort programma met Ariel Sensitive op 30 graden.
Persoonlijk zou ik zo'n dekje echt geen twee keer gebruiken, als ze namelijk opgedroogd zijn (als ik pas weer de volgende dag de was doe) zijn ze helemaal hard/stug van het zweet.
Loezoe schreef:themuisje schreef:wat ik me afvraag degen die na elke keer rijden hun dekjes wassen:
ik was mijn dekje elke keer na het rijden (ivm véél zweten in combinatie met gevoelige huid van mijn paard).
Ik rijd elke dag en dan één paard. Meestal was ik om de dag, er kunnen twee dekjes tegelijk in de machine. Ik was dan een extra kort programma met Ariel Sensitive op 30 graden.
Persoonlijk zou ik zo'n dekje echt geen twee keer gebruiken, als ze namelijk opgedroogd zijn (als ik pas weer de volgende dag de was doe) zijn ze helemaal hard/stug van het zweet.
themuisje schreef:Loezoe schreef:ik was mijn dekje elke keer na het rijden (ivm véél zweten in combinatie met gevoelige huid van mijn paard).
pfff wat een werk! heb je dan je paard thuis staan? of een wasmachine op stal? lijkt me niets om steeds die bezewete dekjes mee in de auto naar huis te nemen. ik ken eerlijk gezegd ook helemaal niemand die elke keer na het rijden zijn dekjes wast. en dan ben ik op meerdere stallen geweest waar verschillende mensen rondliepen.
)

Miss_m schreef:Ben ik dan echt zo slecht als ik mijn dekjes bijna nooit was?
Ik hang ze altijd over het deken rek, laat ze drogen en gebruik hem weer.
Wassen gebeurd alleen als ze ECHT vies zijn.
edit: heb er wel veel, dus gebruik vaak een andere.